Što se događa ako pojedem šećer dok sam u ketozi, ali se sljedeći dan vratim slijediti svoju keto dijetu?

Slijeđenje ketogene dijete zahtijeva puno usredotočenosti, posebno na smanjivanje unosa ugljikohidrata i šećera na minimum. Kada je vaše tijelo lišeno ugljikohidrata, uđete (i ostanete u stanju) koje se naziva ketoza, u kojem sagorijevate masnoće umjesto ugljikohidrata radi energije.

Dobivanje your body into ketosismože potrajati nekoliko dana, a da biste ga zadržali tamo, morate održavati nizak unos ugljikohidrata. Ali što će se dogoditi ako se predate iskušenju pločice čokolade ili kruha s češnjakom?

Evo što treba znati o ketozi i kako se nositi s tim vrlo ljudskim proklizavanjima.

Kako djeluje ketoza

Ketogena dijeta izvorno je dizajnirana za liječenje epilepsije, no sada je postala popularan plan mršavljenja, dijelom i zbog toga što se usredotočenošću na masnoće možete osjećati sitije nego na drugim dijetama.

Kada vaše tijelo potroši sve dostupne ugljikohidrate koje bi obično sagorjelo za gorivo, ono počinje sagorijevati ketone - oblik energije stvorene iz masnih kiselina. Potrebno je nekoliko dana da u potpunosti uđete u ketogeno stanje, tijekom kojeg većina energije koju vaše tijelo sagorijeva dolazi iz ketona, a ne iz ugljikohidrata.

Kako vaše tijelo ulazi u ketozu, mogli biste doživjeti nuspojave pod zajedničkim nazivom "keto gripa", koje mogu uključivati ​​umor, tegobe u želucu, glavobolju i vrtoglavicu, prema Akademiji za prehranu i dijetetiku. Ti su simptomi najčešći kada osoba prvi put uđe u ketozu i obično jenjavaju kad se tijelo prilagodi sagorijevanju ketona umjesto ugljikohidrata.

Najtočniji način da saznate jeste li u ketogenom stanju je testiranje krvi ili mokraće pomoću test traka, dostupnih u ljekarnama i na mreži.

Ali neki ljudi kažu da se i oni osjećaju drugačije kada su u ketozi. "Obično se može reći", kaže Franziska Spritzler, RD, autorica Vodiča za zdravlje i ljepotu dijetetičara s niskim udjelom ugljikohidrata . "Nisi toliko gladan."

Ispadanje iz ketoze i povratak u

Mnogi keto planovi preporučuju dobivanje samo oko 5 do 10 posto dnevnih kalorija iz ugljikohidrata. Za većinu ljudi to znači između 20 i 50 grama ugljikohidrata dnevno.

Prelazak te dnevne granice jedući ili pijući nešto što je vrlo slatko ili škrobno vraća vašem tijelu izvorni izvor goriva: ugljikohidrate. Tada će ispasti iz ketoze i vratiti se na sagorijevanje ugljikohidrata, što čini lakše.

Ali ispadanje iz ketoze ne znači započeti ispočetka. Iako može potrajati nekoliko dana da u potpunosti dosegnete ketozu tijekom početne faze vaše prehrane, ne treba toliko dugo da se ponovno vratite u ketozu nakon klizanja, kaže dr. David Bridges, docent za prehrambene znanosti na Sveučilištu Škola javnog zdravstva u Michiganu.

"Da, ako odete majci kući i ona je napravila ove slasne kiflice s cimetom, a vi ih jednostavno morate imati, to će vjerojatno zaustaviti proces stvaranja ketona i privremeno vas izvući iz ketoze", kaže. "Ali ako je to samo jedan obrok, a vi se vratite prehrani, trebali biste se prilično brzo vratiti u ketozu."

Kako biste se osjećali jedući šećer

Jedenje šećera dok ste u ketozi također može uzrokovati nuspojave. "Mogli biste doživjeti gastrointestinalni poremećaj", kaže Bridges. "Ako ste neko vrijeme u ketozi, vaše tijelo možda više neće biti sposobno za probavu hrane s visokim udjelom ugljikohidrata na isti način kao nekada."

Možda ćete također osjetiti simptome keto gripe dok se vraćate u ketozu. A ako prestanete slijediti dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata više od obroka ili dva, vjerojatno ćete vratiti dio težine vode koju ste u početku izgubili, kaže Bridges.

Spritzler kaže da jedenje šećera dok je u ketozi za neke ljude također može psihološki izazvati neuspjeh. "Preporučujem da ostanete što manje ugljikohidrata, jer kad se naviknete jesti na određeni način, možete doći do točke u kojoj zaista ne žudite za šećerom", kaže ona. "Ali ako nastavite i napravite dan za varanje ili obrok za varanje, to može stimulirati te centre zadovoljstva u mozgu. Može biti teško vratiti se na pravi put bez ponovne želje za tom slatkom poslasticom."

Dno crta, slažu se i Bridges i Spritzler, jest da bi jedenje škrobnog obroka ili slatkog deserta sigurno moglo izbaciti vaše tijelo iz ketoze - a moglo bi se i nakratko osjećati prilično ušljivo. Ali sve dok redovito ne smanjujete hranu s visokim udjelom ugljikohidrata, povremena poslastica ne bi trebala izbaciti vaše dugoročne planove za gubitak prekomjerne težine ili njezino zadržavanje.

Posljednje ažuriranje 08/12/2020

Komentiraj