Što je zdrava težina za 18-godišnjakinju?

zdrava težina za 18-godišnjakinju: -

Tinejdžeri se razvijaju različitim brzinama i mogu imati vrlo različite visine do 18. godine, tako da nećete pronaći idealnu težinu za svakog 18-godišnjaka. Međutim, moguće je odrediti raspon zdravih kilograma za one u ovoj dobi na temelju visine i spola.

Normalni rasponi težine za 18-godišnjake

Za one mlađe od 20 godina normalna težina je nešto između 5. i 95. percentila na tablicama težine za dob koje koriste liječnici. Prema tim kartama, 18-godišnji dječak ima normalnu težinu ako teži između 117 i 207 kilograma, a djevojčica bi trebala težiti između 100 i 181 kilograma. Ove tablice međutim ne uzimaju u obzir visinu, pa bi indeks tjelesne mase ili BMI mogao biti bolji pokazatelj zdrave težine.

Uzimanje u obzir visine

Liječnici koriste indeks tjelesne mase kako bi procijenili nalazite li se unutar zdrave težine za svoju visinu. Korištenje internetskog kalkulatora BMI najlakši je način utvrditi indeks tjelesne mase. Iako se kod odraslih zdrav BMI smatra nečim između 18.5 i 24.9, 18-godišnjak još uvijek može rasti pa se njegov BMI tumači kao zdrav ako pada između 5. i 85. percentila na BMI za dob ljestvice. Dječak od 18 godina trebao bi imati BMI između 18.2 i 26.3, a djevojčica je zdrava ako mu BMI padne između 17.6 i 26.1.

Izračunavanje idealne tjelesne težine

Također možete koristiti izračun idealne tjelesne težine da biste stekli ideju što je zdravo za nekoga određene visine. Za tinejdžerke započnite sa 100 kilograma za prvih 5 stopa visine i dodajte 5 kilograma za svaki dodatni centimetar; za mladiće započnite sa 106 kilograma i dodajte 6 kilograma za svaki dodatni centimetar. Ova je formula za one sa srednjim okvirom; ako imate veliki okvir, trebali biste dodati dodatnih 10 posto. Ako je okvir mali, oduzmite 10 posto.

Tako bi 5-metarska i 5-inčna visoka djevojčica sa srednjim okvirom trebala imati idealnu težinu 125, a dječak iste visine idealnu težinu od 136 kilograma.

Jednostavan način da odredite veličinu okvira je zaokružiti zglob palcem i srednjim prstom. Ako se prst i palac preklapaju, imate mali okvir. Ako se tek upoznaju, vi ste srednji kadar, a ako među njima ima prostora, vaš je okvir velik.

Uzimajući u obzir raspodjelu tjelesne težine

Niti jedan od ovih izračuna ne uzima u obzir sastav tijela ili raspodjelu tjelesne masti. Imati opseg struka veći od preporučenog može povećati rizik od srčanih bolesti i drugih zdravstvenih problema. Veliki struk ukazuje na to da možda imate previše masti oko svojih organa, koja se naziva visceralna masnoća.

Odnos struka i visine dobar je način za provjeru povećanog rizika, prema studiji objavljenoj u časopisu International Journal of Obesity 2008. Opseg struka osamnaestogodišnjakinje ne bi trebao biti veći od polovine visine. To znači da bi tinejdžer visok 18 inča trebao imati opseg struka ne veći od 5 inča.

Posljednje ažuriranje 14/12/2020

Komentiraj