Što je karta zdrave prehrane za tijelo 25-godišnjaka?

Hrana je više od pukog goriva. Vaša prehrana može vam pomoći u borbi protiv bolesti i održavati osjećaj mlađeg.

Pravilno se hraniti

Zdrava prehrana za muškarce uključuje:

  • Najmanje 2 šalice voća i 2½ šalice povrća svaki dan za vitamine, minerale, vlakna i fitokemikalije.
  • Cjelovite žitarice. Svaki dan pojedite najmanje polovicu svih žitarica kao cjelovite žitarice. Rafinirane žitarice zamijenite kruhom od cjelovitih žitarica, žitaricama, tjesteninom, smeđom rižom ili zobi.
  • Najmanje 38 grama vlakana dnevno za mlađe muškarce; 30 grama vlakana dnevno za muškarce starije od 50 godina.
  • Najmanje dvije do tri porcije ribe tjedno.
  • Nezasićene masti kao što su ulja, orašasti plodovi i preljevi za salate na bazi ulja umjesto zasićenih masti kao što su punomasna mliječna hrana, maslac i slatkiši s visokim udjelom masti.
  • 3,400 miligrama kalija dnevno iz voća, povrća, ribe i mliječnih proizvoda.

Energetska hrana

Budući da muškarci imaju više mišića i obično su veći od žena, oni trebaju više kalorija tijekom dana. Umjereno aktivnim muškarcima vjerojatno treba 2,200 do 2,800 kalorija dnevno. Vaše energetske potrebe ovise o vašoj visini, težini i razini aktivnosti.

Za energiju i prevenciju bolesti, muškarci bi trebali jesti cjelovite žitarice poput cjelovitog kruha, tjestenine, žitarica, smeđe riže, zobi, ječma, graha, leće, voća i povrća. Ova hrana bogata je vlaknima, pomaže u upravljanju glađu i sitosti te pomaže u odbrani od nekih vrsta raka, poput prostate i debelog crijeva.

Više od Mesa

Jedite raznoliku proteinsku hranu, uključujući plodove mora i biljne izvore, poput graha, graška i proizvoda od soje. Smanjite zasićene masnoće od mesa visoke masnoće i punomasnih mliječnih proizvoda i pržene hrane. Umjesto toga, odlučite se za hranu s nezasićenim, zdravim za srce masnoćama, poput maslinovog ulja, ulja repice, orašastih plodova, sjemenki i avokada.

Posljednje ažuriranje 11/01/2021

Komentiraj