Što će se dogoditi ako 3 do 4 tjedna u potpunosti izbacim šećer i sol iz prehrane?

Što će se dogoditi ako iz svoje prehrane potpuno izbacim šećer i sol

Ispada da vaš mozak, srce, hormoni, pa čak i koža pati kad jedete previše slatkih stvari. Smanjivanje unosa može vas učiniti sretnijima, dati vam više energije i pomoći vam da bolje spavate. Evo svega što će se promijeniti na bolje nedugo nakon što prestanete jesti šećer.

1. Vjerojatno ćete mršaviti

Šećer mnogo više pridonosi neželjenom debljanju od natrija ili masti. Ometa vam san, crpi energiju i tjera vas da žudite za nezdravom hranom. Kad prestanete jesti šećer, puno je veća vjerojatnost da ćete uspješno smršavjeti. New York Times primjećuje da su za prekomjerno debljanje uglavnom krive visoko prerađene namirnice - većina ih je prepuna dodanih šećera. Jednostavno rečeno, vaše tijelo ima tendenciju skladištiti višak šećera kao masnoću, posebno kada velik dio vaše prehrane dolazi iz prerađene hrane. Jedući manje šećera ostavlja više prostora za zdraviju hranu koja pruža dugotrajnu energiju i može pridonijeti gubitku kilograma.

2. Bit ćete boljeg raspoloženja

Posežete li za svojim omiljenim sladoledom kad ste tužni? Nažalost, ne postoji nijedna čudotvorna hrana koja će vam za dugo vremena prevrnuti namršteno lice. Međutim, postoje namirnice - posebno one s visokim udjelom šećera - zbog kojih se možete osjećati depresivno. Šećer potiče oslobađanje neurotransmitera za poboljšanje raspoloženja zvanog serotonin. To ne bi bilo tako loše da zalihe serotonina u vašem mozgu nisu u ograničenoj količini. Prema The Huffington Post, međutim, stalno iscrpljivanje razine serotonina može oponašati simptome depresije. Iako je ta pola litre sladoleda od metvice od čokolade tako primamljiva nakon prekida, možda ćete se na kraju osjećati gore ako se prepustite.

3. Tlak će vam pasti

Tjelesna aktivnost i prehrana bogata omega-3 masnim kiselinama značajno poboljšavaju zdravlje vašeg srca, a smanjenje količine dodanog šećera u vašoj prehrani moglo bi biti jednako dobro za vaš krvni tlak. Prema Američkom udruženju za srce, prehrana bogata šećerom povećava rizik od razvoja srčanih bolesti. Šećer se nakuplja u vašoj krvi kada je pojedete previše, što tjera vaše srce da radi napornije kako bi pumpalo krv kroz vaše tijelo. Izbacivanjem šećera iz prehrane smanjit će se krvni tlak, što će dovesti do puno sretnijeg, zdravijeg srca.

4. Vaša će koža izgledati i osjećati se zdravije

Ako želite da vaša koža izgleda glatko i mlado, izbacite šećer iz svog života. Prema Preventionu, previše toga može čak dovesti do nabora i opuštenosti vaše kože. Velike količine šećera u krvi mogu na kraju izazvati svojevrsnu lančanu reakciju oštećenja i upale, koja na kraju utječe na vaš najviši sloj zaštitnog tkiva. Previše šećera također može uzrokovati pojavu akni i nekoliko drugih stanja kože koja su ponekad povezana s rezistencijom na inzulin.

Ako imate problema s kožom, posebno aknama, mogli biste primijetiti puno poboljšanja ako prestanete jesti (i piti) šećer. Smanjivanje mliječnih proizvoda i soli također vam može dati zdraviju kožu. Hrana s niskim glikemijskim indeksom, poput povrća i određenih cjelovitih žitarica, puno je bolja za vašu kožu, kao i za vaše cjelokupno zdravlje.

5. Šećer će vam se stabilizirati

Kad jedete hranu, vaše tijelo je pretvara u šećer, koji gušterača regulira lučenjem inzulina. Što više šećera pojedete, gušterača je prisiljena proizvesti više inzulina. Na kraju stanice u gušterači više ne mogu pratiti. To dovodi do rezistencije na inzulin, koji se na kraju može razviti u dijabetes ako ne poduzmete korake da odmorite gušteraču. Smanjivanje količine obrađenih šećera u tijelu može stabilizirati šećer u krvi, zato jedite pravu hranu i izbjegavajte prerađenu hranu što je više moguće.

6. Vaš kolesterol će se poboljšati

Postoje dvije vrste kolesterola u krvi - HDL (dobar kolesterol) i LDL (loš kolesterol). Svrha HDL kolesterola zapravo je transport LDL kolesterola u jetru kako bi se zadržao izvan vašeg krvotoka. Ako vam je razina HDL kolesterola preniska, LDL kolesterol ostaje u vašoj krvi, što može uzrokovati srčane probleme. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji jedu više šećera imaju tendenciju nižeg HDL kolesterola, što je jedan od nekoliko pokazatelja srčanih bolesti.

Ne može vam štetiti hrana bogata kolesterolom, već ona bogata šećerom. Ne može štetiti ako pripazite na kolesterol, pogotovo ako vaša obitelj ima povijest visokih razina, ali mnogo je važnije paziti na dodani unos šećera kako biste održavali HDL kolesterol u zdravom rasponu.

7. Vaša razina energije skočit će u nebo

Glavni izvori energije tijela - bjelančevine, masti i ugljikohidrati - ono su što pokreće vaše tijelo i vaš mozak. Kad se vaš popodnevni međuobrok sastoji od dvije slatkiša i dijetalne sode, u osnovi se samo pripremate za iscrpljenost. Livestrong.com kaže da će prekomjerne količine šećera gotovo uvijek završiti padom šećera, što u osnovi može imati osjećaj kao da nikada ništa niste pojeli. Kad počnete puniti hranu koja vam daje bolju energiju - onu koja neće završiti krahom - počet ćete primjećivati ​​razliku. Uvijek odaberite grickalice punjene vlaknima i proteinima kako biste svom tijelu pružili energiju koja može potrajati do sljedećeg obroka.

8. Lakše ćete zaspati

Prepuštanje slatkoj poslastici prije spavanja može narušiti kvalitetu vašeg sna, a vjerojatno to nećete ni primijetiti, jer šećer narušava vaš ciklus spavanja. Prema Men's Healthu, prehrana bogata rafiniranim šećerima - sve, od bijelog kruha do kolačića - može utjecati na oslobađanje hormona u vašem tijelu koji osigurava da uđete u vrstu dubokog, mirnog sna koji je potreban za obnavljanje energije i obnavljanje mišića. Stoga, oproštaj od šećera može vas u potpunosti transformirati iz hirovitog, neispavanog zombija u puno opuštenijeg, dobro odmorenog humanoida.

9. Zapravo ćete se moći koncentrirati

Vaš mozak treba šećer da bi pravilno funkcionirao. Stoga je važno unositi puno prirodnih šećera, poput onih koji se nalaze u voću i povrću. S druge strane, previše obrađenog šećera može vam izbaciti mozak iz ravnoteže i otežati koncentraciju. Klinika Mayo primjećuje da nizak šećer u krvi, uobičajen nakon pada šećera, može uzrokovati tjeskobu, lupanje srca i umor, što sve može onemogućiti usredotočenost i izvršavanje zadataka. Izbjegavanje velike količine šećera tijekom obroka i međuobroka može vam održati bistru glavu.

Što bi se dogodilo s mojim tijelom ako bih prestao jesti sol?

Sol je u mnogim namirnicama koje konzumiramo, čak i ako to nužno ne shvaćate. Još je gore što konzumiranje previše soli može povećati rizik od bolesti bubrega, demencije, moždanog udara, povišenog krvnog tlaka, pa čak i srčanog udara. Da želite smanjiti sol, što bi se dogodilo s vašim tijelom?

Napuštanjem soli možete očekivati ​​sljedeće tjelesne dobrobiti:

  • Potencijalno smanjen rizik od smrti
  • Smanjena slana žudnja
  • Rijeđe glavobolje
  • Smanjena šansa za dobivanje raka želuca
  • Manje odlazaka u kupaonicu
  • Niža težina dok prosipate težinu vode
  • Bolji krvni tlak, moguće sprečavanje moždanog i srčanog udara

Čekajte, stvarno možete ubrati gore navedene pogodnosti samo napuštanjem soli? Čak i ako započnete samo s rezanjem, vaše će vam tijelo zahvaliti na tome. Nastavite čitati, jer ćemo u ovom članku objasniti više pogodnosti odlaska bez soli.

Što se događa s vašim tijelom kad napustite sol

Smanjen rizik od smrti

Znali ste da je sol štetna za vas, ali može li doista biti da vas polako ubija? Vrlo je vjerojatno. U ovoj studiji iz New England Journal of Medicine objavljeno 2011. godine, dokazano je da izbacivanjem 1,200 dnevnih miligrama soli možete izbjeći mnoge zdravstvene probleme.

Primjerice, istraživači su izvijestili o manje smrti "iz bilo kojeg razloga" (92,000 99,000 smrtnih slučajeva manje), kao i o smanjenju broja smrtnih slučajeva od infarkta miokarda (66,000 120,000 smrtnih slučajeva manje), moždanih udara (XNUMX XNUMX manje smrtnih slučajeva) i srčanih bolesti (XNUMX XNUMX smrtnih slučajeva manje).

Doviđenja, žudnja za soli

Kad napadne prosječna žudnja, ako jedete tu hranu, žudnja obično nestaje, zar ne? Ne toliko sa soli. U početku je gotovo poput kofeina, malo je dovoljno, ali to ne ostaje tako. Baš kao što sada ne možete ujutro izaći iz kuće bez potrebne šalice kave, i sami zatrebate sve više i više soli.

To je zato što se senzibilizacija okusnih pupoljaka događa redovnom konzumacijom soli i zasigurno pretjeranom konzumacijom. Jedva možete okusiti sol koju jedete, pa povećavate unos dok ne budete mogli. Vaš prag soli može se povećavati i povećavati, čineći vaše zdravlje nula naklonjenom kao i on.

Jednom kad počnete jesti manje soli, ako u budućnosti budete uživali, neće vam trebati gotovo onoliko koliko je bilo nekada. Zapravo, ako se vratite na prethodnu prehranu tešku solima, vidjet ćete da je sva ta hrana bruto okusa! Sad ti je preslano.

Smanjena stopa glavobolje

Manje vam stvari može izbaciti iz kolosijeka brže nego glavobolja. Ako ste se počeli osjećati kao da imate više glavobolja od prosječne osobe, vrijeme je da pripazite na prehranu. Studija Johnsa Hopkinsa iz 2014. obuhvaćala je gotovo 400 sudionika, od kojih su neki jeli manje natrija tijekom 30 dana, a drugi koji su nastavili normalno jesti sol.

Od onih koji jedu sol, ponekad je to bila "srednja vrijednost", a drugi put veće količine. Istraživači su otkrili da oni koji su unosili manje soli - čak ni nužno bez soli - nisu patili od toliko glavobolje kao redovni jedači soli.

Smanjen rizik od raka želuca

Iako veza između jedenja soli i mogućeg razvoja raka želuca nije dobro razumjena, ona ipak postoji. Vjeruje se da vaše tijelo proizvodi više crijevnih bakterija s više soli što jedete i da bi to moglo biti ono što povećava rizik od raka želuca.

Manje putovanja u kupaonicu

Idete li puno u kupaonicu, možda čak i više od svojih prijatelja i obitelji? Možda se pitate zašto je to tako. Razlog će vas možda iznenaditi: to je sol!

Sol sama po sebi ne povećava vašu potrebu za mokrenjem; to prvo moramo maknuti s puta. Ono što se događa je da vas sol isuši, u najboljem slučaju osjećate žeđ, a u najgorem dehidraciju. Na kraju posežete za još pića kako biste to nadoknadili, često i ne sluteći. Stoga pijete više i na kraju idete u kupaonicu onoliko često koliko to trenutno radite.

Pokušajte smanjiti unos natrija i pogledajte koliko manje vremena provodite u kupaonici.

Gubitak težine

Ako pokušavate izgubiti kilograme, jedno od dijelova vaše prehrane na koje biste se trebali usredotočiti jest potrošnja soli. Ne samo da je puno slane hrane prerađeno i kalorično visoko, već i vašu težinu vode podiže prema gore.

Težina vode zaista je voda koju bubrezi zadržavaju u većim količinama dok povećavate količinu soli koju jedete. Kako prestanete unositi toliko soli, bubrezi ne osjećaju potrebu zadržavati toliko vode, zbog čega ta težina vode nestaje.

Ne želimo umanjiti vrijednost napuštanja slanih grickalica i hrane, jer će to dovesti do smanjenja vaše težine, osim puke težine vode. Napokon, ako je hrana bogata natrijem, velika je vjerojatnost da sadrži i puno ugljikohidrata i dodanih šećera, a niti jedan od njih nije sjajan za vaš struk.

Bolji krvni tlak za zdravije srce

Kontrola krvnog tlaka je najvažnija, no ako previše jedete soli, vaše može letjeti u nebo. Ako vam je dijagnosticirana hipertenzija i visoki krvni tlak, ponovno smanjivanje sve te soli može djelovati toliko dobro da su neki ljudi koji su isprobali prehrambene pristupe za zaustavljanje hipertenzije ili DASH prehranu uspjeli smanjiti ovisnost o lijekovima za krvni tlak.

Kada smanjite krvni tlak, rizik od kardiovaskularnih bolesti opada, kao i šanse za moždani ili srčani udar. Zapravo, podaci sugeriraju da čak 47 posto bolesnika sa srčanim bolestima i 54 posto onih s moždanim udarom možda ima hipertenziju za to krivu.

Posljednje ažuriranje 22/01/2021

Komentiraj