Psyllium dodatak – zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Psyllium je uobičajena riječ koja se odnosi na vlakna koja se uzimaju iz biljke poznate kao Plantago ovata (Plantago psyllium koristi se sinonimdno i nalazi se naziv vlakana izvedeno iz); Vlakna se karakterizira time što je topiv u vodi (hidrofilni) i oblikovanje gela, dok posjeduje nisku fermentabilnost. To je obično poznat po imenu metamucil.

Psyllium se koristi klinički kao masovni laksativ, sredstvo koje ima laksativne učinke, ali sekundarno povećanje veličine fekalne; nježniji laksativ u odnosu na kemijske agense kao što su kofein ili senna alexandrina. Ova količina nastaje zbog apsorpcije vode i plina u tankim crijevima i debelom crijevu kako bi himus (napravljen od probavljene hrane) dobio veću veličinu i mekoću. Ova se većina zadržava u debelom crijevu unatoč mikroflori jer je psilij slabo fermentiran (bakterije u debelom crijevu mogu metabolizirati visoko fermentirana vlakna, a svojstva zadržavanja vode s vlaknima bila bi izgubljena u ovom scenariju).

Psyllium dokazano povećava veličinu izmeta i vlagu, a najčešće karakteristike stolice nakon suplementacije psylliumom su 'mekana, glatka i lako prohodna.' U odnosu na druge izvore dijetalnih vlakana, čini se da je psyllium učinkovitiji u stvaranju izmeta i čini se da je jedan od rijetkih izvora vlakana koji nisu povezani s pretjeranim nadimanjem.

Osim fekalnih nekretnina, čini se da je Psyllium u stanju smanjiti ukupni kolesterol i LDL kolesterol kod osoba s visokim kolesterolom (sekundarno za svojstva koja stvara gel leeching žučne kiseline, a kolesterol se koristi za zamjenu žučnih kiselina) i postoji blagi redukcija i HDL. To je zajedničko svim dijetalnim vlaknima i nije jedinstveno za psyllium.

Čini se da postoje određena svojstva smanjenja glukoze povezana s dodatkom psylliuma koja mogu biti od koristi dijabetičarima. Oni nisu pretjerano jaki, ali izgledaju pouzdani sve dok se uzima psyllium; prestanak upotrebe psyllium-a povezan je s gubitkom smanjenja glukoze, a to može biti zajedničko za sva topiva prehrambena vlakna, a ne samo za psyllium.

Psyllium može neznatno smanjiti apetit kada se uzima u visokim dozama, ali se ne čini moćnim ili pouzdanim; dugotrajne studije koje su koristile psyllium u dozama za upravljanje fekalijama nisu uspjele pronaći svojstva psylliuma za smanjenje tjelesne težine što sugerira da to nije dobra intervencija za kontrolu tjelesne težine.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj