Pokreće li dijetalna koka inzulin inzulin?

Dijeta soda se dugo preporučuje kao strategija za smanjenje unosa kalorija, a pritom uživate u napitcima slatkog okusa. Budući da umjetna sladila imaju malo do nula kalorija, oni ne podižu šećer u krvi, što je potvrdila metaanaliza objavljena u ožujku 2018. u Europskom časopisu za kliničku prehranu . Međutim, umjetna sladila mogu dugoročno promijeniti način na koji tijelo apsorbira pravi šećer.

Prema studiji iz rujna 2013. objavljenoj u časopisu Diabetes Care, umjetna sladila povezana su s rezistencijom na inzulin, stanjem uzrokovanim kroničnim visokim šećerom u krvi. Inzulinska rezistencija povećava rizik osobe od dijabetesa tipa 2 kod osobe. Iako su potrebna dodatna istraživanja, dokazi ukazuju da umjetna sladila povećavaju rezistenciju na inzulin ometajući mikrobiom u crijevima.

Dijetalna soda i mikrobiom

Mikrobiom crijeva - jedinstvena kolekcija bakterija, virusa i gljivica koje prirodno žive u probavnom traktu - kritičan je i osjetljiv sustav koji tek počinje shvaćati. No vjeruje se da igra važnu ulogu u pretilosti i oštećenom radu inzulina, prema pregledu dokaza iz svibnja 2016. objavljenom u Postdiplomskom medicinskom časopisu .

Prema članku objavljenom u izdanju Current Diabetes Reports iz rujna 2018. godine , studije su pokazale da osobe s dijabetesom tipa 2 imaju izmijenjeni crijevni mikrobiom u usporedbi s onima s normalnom funkcijom inzulina. Iako još nije točno kako mikrobiom crijeva utječe na rezistenciju na inzulin, rani dokazi sugeriraju da je vrijeme da se preispita mjesto dijete soda u prehrani s niskim udjelom šećera.

Osama Hamdy, dr. Med., Ravnatelj programa stacionarnog dijabetesa na Harvardovom centru za dijabetes Joslin, smatra da je negativna povezanost između sode u prehrani i metaboličkog zdravlja važna za razmatranje pri odabiru zdrave prehrane. "Iako je to samo povezanost - što znači da nije uzrok - osobno ne preporučujem [pijenje gaziranih pića], jer oni mijenjaju crijevnu mikrobiotu", kaže on. "[Ali] ako me pitate da biram između pića zaslađenih šećerom i dijetalnih gaziranih pića, ja ću odabrati dijetalne gazirane piće."

Točno kako umjetna sladila utječu na crijevni mikrobiom i dugotrajnu razinu šećera u krvi ostaje za vidjeti. Potrebno je mnogo više istraživanja, jer su mnoga istraživanja do danas provedena na glodavcima ili ljudima bez dijabetesa.

Ostali učinci umjetnih zaslađivača

Gazirana gazirana pića nisu bila povezana samo s metaboličkim poremećajima. Prema brojnim studijama, uključujući meta-analizu objavljenu u Kanadskom liječničkom udruženju Časopis u srpnju 2017. godine , umjetna sladila povezana su s povećanim rizikom od debljanja, bolesti srca i moždanog udara.

Umjetna sladila i niskokalorična sladila (poput stevije) također mogu promijeniti percepciju ljudi o prirodnom okusu hrane. Budući da su znatno slađi od uobičajenog šećera, ljudi koji konzumiraju puno tih zaslađivača mogu smatrati da je hrana koja sadrži prirodne šećere slađeg okusa - i u konačnici manje ukusna. Istraživanja pokazuju da bi to u konačnici moglo stvoriti nesklonost zdravoj hrani, uključujući punjenje, voće i povrće bogato vlaknima i hranjivim sastojcima, navodi Harvard Health Publishing.

Ako prirodno slatka hrana izgubi privlačnost, vjerojatnije je da će se osoba okrenuti nezdravim opcijama poput bombona i slastica kako bi zadovoljila svoje želje za šećerom. Vremenom ovi odabiri hrane mogu dovesti do debljanja, čimbenika rizika za razvoj dijabetesa.

Trebate li prestati piti gaziranu dijetu?

Iako postoje znakovi da umjetno zaslađeni napici mogu negativno utjecati na vaše zdravlje, rezultati još nisu konačni. Iako neka istraživanja pokazuju da dijetna soda može poremetiti vaš metabolički sustav, druga su otkrila da dijetna soda ne dovodi do povećane rezistencije na inzulin, prema studiji objavljenoj u časopisu Nutrition iz prosinca 2016. godine .

Proturječni rezultati u ovoj fazi nisu previše iznenađujući: izazovno je proučavati učinke umjetnih zaslađivača jer postoji mnogo različitih vrsta i oni se nalaze u mnogim namirnicama koje svakodnevno jedemo - ne samo u gaziranim gaziranim pićima. Stoga će proći neko vrijeme dok se u potpunosti ne shvate učinci dijetalne sode na zdravlje.

U međuvremenu, Američko udruženje za dijabetes potvrđuje da konzumacija umjetnih zaslađivača u ograničenim količinama može biti učinkovit način za smanjenje ukupnog unosa šećera i kalorija. Dakle, iako je dobra ideja ograničiti konzumaciju dijetalnih gaziranih pića, možda ih nećete morati potpuno izrezati.

Razgovarajte o dijetnoj sode i umjetnim zaslađivačima sa svojim liječnikom ili dijetetičarom i zamolite ih da vam pomognu u stvaranju plana za upravljanje šećerima u krvi i metaboličkim zdravljem.

Posljednje ažuriranje 10/12/2020

Komentiraj