Natrij bikarbonata dodatak – zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Natrijev bikarbonat (soda za pečenje) je dodatak koji osigurava dijetalni bikarbonat, koji može povećati razine bikarbonata (koji se obično proizvode od bubrega) i naknadno proizvodnju puferne kiseline u tijelu. Glavni mehanizam djelovanja natrijevog bikarbonata je u negiranju učinaka acidoze. Pruža prednosti kako u situacijama kronične blage acidoze, koja se obično vidi u metaboličkim tegobama ili tijekom starenja jer funkcija bubrega polako opada, tako i u acidozi uzrokovanoj vježbanjem.

Kod sportaša, standardne doze suplementacije natrijevog bikarbonata (200-300 mg/kg) imaju tendenciju pouzdanog poboljšanja performansi kada je neuspjeh u vježbi povezan s metaboličkom acidozom, tzv “opeklina.” Sportovi u kojima dolazi do neuspjeha zbog kardiorespiratornog sustava ili zbog proizvodnje sile od strane središnjeg živčanog sustava (npr.g., pojedinačni sprintovi ili veslanje u elitnim veslačima) ne izgleda da imaju pouzdanu korist od dodatka bikarbonata.

Prednosti natrijevog bikarbonata mogu se uočiti s jednom dozom uzete 60-90 minuta prije vježbanja, ali dodatak treba primiti oprezno jer može uzrokovati gastrointestinalne nuspojave ako se previše uzima u jednom ili, ako je to’s konzumira prebrzo.

Dodatno, čini se da je 5 g natrijevog bikarbonata koji se uzima svakodnevno, čini se pomalo učinkovitim u reduciranju acidoze izazvane dijetom ili procesom starenja (iako se koristi kalijev bikarbonat), i stoga može smanjiti brzinu gubitka kostiju tijekom vremena u osjetljivom populacija.

Postoje mehanizmi za natrijev bikarbonat biti agens za spaljivanje masti (povećava proizvodnju ketona i lipolizu i uzrokuje manje povećanje metabolizma), ali to još nisu povezane s stvarnim gubitkom težine u suđenjima.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj