Mogu li uzimati MCT ulje ako nisam na keto dijeti?

Trenutno su u modi brojne dijete s niskim udjelom ugljikohidrata; mediteranska dijeta, dijeta s South Beacha, paleo dijeta, Atkinsova dijeta i drugi. Svi ograničavaju unos žitarica, škrobnog povrća, rafiniranog šećera i voća. No, iako postoji niz sličnosti, što se tiče makronutrijenata, tu se stvari počinju razilaziti. Neki unosi ugljikohidrata Omjer makronutrijenata tada se razlikuje od nekih s visokim udjelom masti, a od drugih s višim udjelom proteina.

Ketogena dijeta(ponekad se naziva i jednostavno "keto") način prehrane s vrlo malo ugljikohidrata, umjerenih bjelančevina i masti. Suprotno tome, standardna zapadnjačka prehrana koju karakterizira visok unos crvenog mesa, krumpira, prerađene hrane, rafiniranih žitarica i pića s visokim udjelom šećera sastoji se od 50% - 65% ili više ugljikohidrata. Ovaj način prehrane u velikoj je mjeri odgovoran za visoke stope pretilosti, kako kod odraslih, tako i kod djece danas u SAD-u.

Keto se pokazao kao učinkovita metoda za suzbijanje ove epidemije pretilosti, istovremeno pružajući dodatne zdravstvene beneficije.

Omjer makronutrijenata u većini ketogenih dijeta iznosi približno 65% masti, 25 - 30% proteina i 5 - 10% ugljikohidrata. Očito je ovo dramatičan odmak od većine današnje američke prehrane. Koncept dijete s ketozom je toliko ozbiljno ograničiti količinu dostupne glukoze (eliminacijom ugljikohidrata) da će tijelo početi sagorijevati masnoće za energiju i proizvoditi ketone. Jednom kada ketoni u tijelu dosegnu određenu razinu, ulazite u stanje ketoze.

Keto dijeta postala je vrlo popularna, iznjedrivši čitavu industriju keto programa i proizvoda. U ovom ćemo članku detaljno istražiti jedan od tih proizvoda, MCT ulja. Jednom kada tijelo uđe u stanje ketoze, gubitak težine može se brzo postići jer tijelo sagorijeva masnoće za gorivo. Ostale blagodati ketoze uključuju poboljšanu inzulinsku rezistenciju i smanjeni rizik od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i raka. Uz to, Keto dijeta se od 1920-ih intenzivno koristi u liječenju napadaja i epilepsije u djece.

Jedan od razloga zašto je ketogena dijeta toliko popularna jest taj što veći omjer masti i umjerenih bjelančevina pružaju veći osjećaj sitosti, što omogućuje dulje zadržavanje bez jesti. Kao rezultat toga, mnogi dijete na dijeti Keto također prakticiraju isprekidan post, koji može ubrzati pojavu ketoze i rezultirati brzim gubitkom kilograma bez opasnosti od gladi.

Znanost o ketozi

Prehrambena ketoza, izazvana ketogenom prehranom, stanje je u kojem vaše tijelo učinkovito sagorijeva masnoće u svrhu energije, a ne glukoze. Sa znanstvenog gledišta, to se određuje postotkom ketona u krvotoku, navedenim kao mM (milmomolarni) po DL (decilitar) krvi. Na .05mM uđete u ketozu, optimalni raspon je 1,5 mM - 3,0 mM, a čovjek doista ne želi premašiti gornji raspon od 3,0 mM.

Ova definicija postavlja nekoliko pitanja:

  1. Kako tijelo postiže hranjivo stanje ketoze?
  2. Kako mogu znati kad sam postigao ketozu?

Ograničenjem ugljikohidrata u Keto dijeti smanjili ste glukozu do razine koja zahtijeva da tijelo prilagodi svoj metabolizam. Ovaj postupak može potrajati nekoliko dana. Budući da više nije u stanju proizvesti glukozu, tijelo se okreće svom drugom izboru goriva za energiju: masti. Kao dio ovog procesa pretvorbe, tijelo razgrađenu uskladištenu masnoću pretvara u masne kiseline i glicerol. Iako stanice tijela mogu koristiti masne kiseline i glicerol za energiju, mozak to ne može.

Alternativni izvor energije koja se proizvodi za opskrbu mozga su ketoni. Masne kiseline se procesom ketogeneze pretvaraju u ketone u jetri, dok se glicerol glukoneogenezom pretvara u šećer. Kroz ketogenezu nastaje ketonsko tijelo nazvano acetoacetat. Ta se ketonska tijela dalje razdvajaju na BHB, (Beta-hidroksibutirat) i Aceton. S vremenom tijelo počinje koristiti BHB kao svoj omiljeni izvor energije. Tada ste postigli ketozu.

Iako postoje testovi kojima se utvrđuje imate li ketozu i razinu do koje ste ketozi, razmotrimo prvo znakove koje biste trebali uočiti kako bismo vas obavijestili da ste stigli. Nažalost, prvi pokazatelji da ste postigli ketozu nisu baš ugodni: raspoloženje, letargija, glavobolja i neugodan zadah, gotovo kao da se razbolite. Čestitam, imate "keto gripu". Dobra vijest je da je "gripa" obično kratka i može se ublažiti povećanjem potrošnje vode, elektrolita i masti.

Znanstveniji pristupi određivanju ketoze uključuju krvne testove za određivanje razine ketona, testne trake s urinom i mjerače acetona u dahu.

MCT ulja, (trigliceridi srednjeg lanca) i keto dijeta

Slično kao Atkins 60-ih, Keto dijeta nadahnula je poduzetnike i proizvođače da stvore proizvode koji nadopunjuju program. Danas postoje zamjene za obroke, shakeovi u prahu, pločice, proteini kolagena, egzogeni ketoni, BHP soli, dijetetska pomagala (tablete), kruh s malo ugljikohidrata, čak i grickalice s malo ugljikohidrata, pa čak i masne bombe, sve dizajnirane kako bi prehranu učinili praktičnijom i lakše se pridržavati, neki obećavaju brži ulazak ili brži povratak u ketozu.

Na vrhu ovog popisa, a jedan od najučinkovitijih proizvoda su MCT ulja, (od triglicerida srednjeg lanca). Ali, što je triglicerid i što ga čini srednjelančanim? I, što je još važnije, što MCT Oil radi?

Što je triglicerid srednjeg lanca?

Počnimo s definicijom triglicerida i možda bismo tada mogli dešifrirati duljinu njegovog lanca? Trigliceridi su vrsta masti koja dolazi iz hrane koju jedemo, poput maslaca, ulja i drugih masti. Oni su najčešća vrsta masnoće koja se nalazi u našim tijelima, što je rezultat prekomjernog unosa kalorija. Pohranjuju se u masnim stanicama i kasnije oslobađaju kada je potrebna energija.

Trigliceridi se uglavnom sastoje od masnih kiselina i nazvani su prema duljini njihovih lanaca masnih kiselina. MCT se također mogu nazivati ​​MCFA (srednjelančane masne kiseline). Većina masti u našoj prehrani napravljena je od dugolančanih masnih kiselina, Omega-3 sadrže 13 - 21 ugljikova atoma. Dakle, trigliceridi s ugljikovim lancem masnih kiselina od samo 6 do 12 atoma poznati su kao "trigliceridi srednjeg lanca!" Zagonetka riješena, zar ne?

Kako se MCT probavlja

MCT jedinstveno čini to što se metaboliziraju drugačije od dugolančanih masnih kiselina koje se nalaze u većini drugih namirnica. Obično masti apsorbiraju crijevne stanice, smještene unutar hilomikrona koji ih transportiraju u limfni sustav kako bi cirkulirali u jetru i masno tkivo po tijelu. Ti se lipidi s dugolančanim masnim kiselinama lakše skladište. MCT, međutim, idu ravno u jetru, što znači da se apsorbiraju puno brže. Jednom u jetri, MCT se mogu koristiti za trenutnu energiju ili se mogu pretvoriti u ketone. I, sjetite se, mozak koristi ketone kao jedini alternativni i možda preferirani izvor energije.

Pogledajmo četiri različita MCT-a; Kapronska kiselina - (C6), kaprilna kiselina - (C8), kaprinska kiselina - (C10) i laurinska kiselina - (12). Svaka od prve tri, "Capr kiseline", ide ravno u jetru kako je gore spomenuto. Zapravo, što je lanac kraći, to je bolja apsorpcija i brža dostupnost energije. Laurinska kiselina, međutim, usmjerava se kroz želudac i tanko crijevo, ne ide izravno u jetru i sporije je gorivo.

Zanimljivo je da je laurinska kiselina istaknuti sastojak nekoliko glavnih marki MCT ulja. Navodno je laurinska kiselina uključena da pruži proširenu krivulju energije. Nadalje, laurinska kiselina izvor je monolaurina, snažnog hranjivog sastojka koji se ne nalazi u normalnoj prehrani, ali se prirodno nalazi u majčinom mlijeku.

Kako se izrađuju MCT ulja

Što je MCT ulje i kako se proizvodi? U kontekstu ovog članka, MCT ulja su dodaci prehrani proizvedeni kao podrška vašoj ketogenoj prehrani. Za razliku od kokosovog ulja i palminog ulja koje sadrže MCT kao dio sastava, kvalitetna MCT ulja izrađuju se pretežno, ako ne i isključivo, od MCT-a.

MCT ulja dobivaju se iz kokosovog ulja i / ili ulja palminog zrna kroz postupak koji je općenito poznat kao frakcioniranje. Postupak uključuje izolaciju ili destilaciju MCT-a i frakcioniranje različitih vrsta MCT-a, kapronske, kaprilne kiseline, kaprinske kiseline i laurinske kiseline, iz osnovnog kokosovog ulja ili ulja palminog zrna. Proizvođači MCT-a proizvedeni od kokosovog ulja brzo ističu da su proizvodi od palminog ulja jeftiniji i manje ekološki prihvatljivi, jer se beru iz izvornih palminoh šuma. Preporučujemo da istražite kako biste osigurali da bilo koje ulje MCT iz palminog ulja ima RSPO (Okrugli stol o održivom palminom ulju) certifikat.

Gdje pronaći MCT ulja

Brojni su proizvođači i marke u prostoru MCT Oil. Neke od poznatijih marki uključivale bi;

  • Neprobojni moždani oktan (čista kaprilna kiselina) i XCT (kaprilna kiselina i kaprinska kiselina)
  • Onnit, dobiven iz 100% čistog kokosovog ulja, (kaprilna kiselina, kaprinska kiselina i mala količina laurinske kiseline)
  • Vrt života, dobiven iz 100% organskog kokosovog ulja, (također kaprilne kiseline, kaprinske kiseline i male količine laurinske kiseline)
  • Now Foods, dobiveno iz kokosovog ulja i ulja palminog zrna, (bez daljnje razgradnje MCT-a)
  • Savršeno KETO, dobiveno 100% od kokosa, (čista kaprilna kiselina)
  • Savršeni KETO, MCT u prahu, 10 grama MCT ulja s bagremom (bez daljnje razgradnje MCT-a)

MCT-ove ćete pronaći na mreži na različitim web mjestima i u maloprodaji specijalnih cigli i žbuke kao što su GNC, Vitamin Shoppe, Klice i cjelovita hrana. Zapravo, MCT postaju toliko popularni da su sada dostupni u vašim trgovinama tradicionalnom hranom, pa čak i u vašem lokalnom Walmartu. Pogledajte dolje primjere MCT ulja za masovno tržište s popularnim cijenama.

  • Nature's Way, od kokosovih oraha (bez daljnjeg raspada MCT-a)
  • Jarrow, iz kokosovih oraha (MCT, kaprilna i kaprinska kiselina)

Ostala hrana bogata MCT-ima

Neki ljudi više vole da MCT dobivaju hranom za razliku od ulja. Za te pojedince predlažemo obično kokosovo ulje, ulje palminog zrna, mliječne proizvode poput sira, maslaca (posebno maslaca krava koje se hrane travom), mlijeko i punomasni jogurt.

U nastavku pogledajte omjer MCT-a u ovim namirnicama:

  • Kokosovo ulje - 15%
  • Ulje palminog zrna - 7,9%
  • Sir - 7,3%
  • Maslac - 6,8%
  • Mlijeko - 6,9%
  • Jogurt - 6,6%

Prednosti MCT ulja

MCT ulje može ponuditi određene pogodnosti ako se pravilno koristi i u odgovarajućim dozama. U nastavku navodimo nekoliko razloga zbog kojih ljudi koriste dodatke MCT ulja. Međutim, važno je napomenuti da je velik dio publiciteta u vezi s MCT uljima danas anegdotan. MCT su bili predmet istraživanja i određenih kliničkih ispitivanja; međutim, većina podataka do danas odnosi se na srednjelančane trigliceride, a ne na obrađena MCT ulja.

  • Mnogi ljudi koji dodaju MCT ulje čine to radi tjelesne građe, kako bi izgubili na težini i održavali vitku muskulaturu.
  • Prednost MCT ulja kako ih postavljaju proizvođači je što mogu poboljšati kogniciju i memoriju. Vaš mozak se sastoji uglavnom od masnih kiselina. S obzirom na ulogu ketona u opskrbi mozga energijom, ovo se čini logičnim zaključkom. Početna istraživanja, prvenstveno na Alzheimerovim pacijentima, pokazuju obećanja, međutim, potrebno je više kliničkih pregleda prije nego što se utvrđene veze mogu dokazati.
  • Mnogi se ljudi oslanjaju na MCT ulje za trenutni poticaj energije, za poticanje treninga i za veću izdržljivost.
  • Dodatne pogodnosti mogu uključivati: Smanjena razina kolesterola Bolja kontrola šećera u krvi Antioksidativna i protuupalna svojstva Pojačani imunološki sustav Borba protiv štetnih bakterija i virusa

Potencijalni problemi s uporabom MCT ulja

Ako se uzimaju u prekomjernim količinama, MCT ulja mogu uzrokovati određene probleme poput gastrointestinalnog poremećaja, tjeskobe, promjena raspoloženja, gubitka apetita i glavobolje.

Uz to, postoji velika zbrka oko upotrebe MCT ulja u kuhanju. Zbog niže točke dima, mnogi radije ne kuhaju s njima. Da biste bili sigurni, umjesto njega treba koristiti čvrsto ulje za kuhanje kokosa, maslinovo ulje ili druga ulja za kuhanje.

I, imajte na umu, upotreba MCT ulja znači da svojoj prehrani dodajete dodatne masnoće i kalorije. Pretjerana upotreba mogla bi zaustaviti vaš napredak u mršavljenju.

No, možda je najveći problem ketogenih dijeta taj što MCT ulja, iako korisna za snažno pojačavanje energije kada je potrebno (poput treninga ili ujutro), zapravo mogu spriječiti vaše tijelo da sagorijeva vaše vlastite rezerve masti i zaustaviti vaše ciljevi mršavljenja. Istodobno, poznato je da neki liječnici Keto pretjeruju s MCT-ima, koristeći ga kao štaku kako bi se pokušali vratiti u ketozu nakon konzumiranja ugljikohidrata.

Najbolji načini upotrebe MCT ulja

S obzirom na to da su uvijek prisutne opasnosti od nepravilne upotrebe MCT-a, znati kako koristiti ovaj snažni keto-dodatak od velike je važnosti. Primarna primjena MCT Ulja u kombinaciji je s Keto dijetom za kontrolu tjelesne težine. Proizvod se može koristiti na nekoliko različitih načina:

  • Uz kavu, za spoznaju i energiju
  • Uzet sam, po žlicu, ujutro za mentalne performanse
  • Između obroka za sagorijevanje masti
  • Pomiješani u proteinske šejkove, smoothieje ili zamjenske obroke, kako bi postali pogodniji za keto
  • Prije treninga za pojačanje energije / izdržljivosti
  • Kao zamjena za konvencionalna ulja u preljevima za salate

No, iako su često učinkovita u kratkom roku, na MCT ulja se ne treba pouzdati kao brze popravke ili kao održiva alternativa ketogenoj prehrani. Istina je da kada je riječ o postizanju prilagodbe masnoće, ne postoji čudotvorni napitak - potrebno je vrijeme i disciplina, a ako uzmete nešto izgleda kao laka prečica, onda postoje velike šanse da ćete na kraju izgubiti .

Postoji više nego dovoljno dokaza koji podupiru mnoge tvrdnje povezane s MCT uljima, ali za one koji traže više od kratkoročnog rješenja pravi put je pouzdaniji. Dobra vijest je da ćete, kako se vaše tijelo prilagođava masnoći, otkriti da vam neće trebati dodaci koji će vam pružiti brze navale energije po kojima su MCT ulja poznata. Napokon, glavna poanta ketogene prehrane je osposobiti svoje tijelo da bolje koristi zalihe goriva koje već ima (umjesto da razvija ovisnost o još jednom vanjskom izvoru).

Posljednje ažuriranje 04/01/2021

Komentiraj