L-teanin: Znanstveni pregled prednosti, anksioznosti, doziranja, nuspojava

Što je teanin?

L-teanin je aminokiselina koja nije uobičajena u prehrani i nije jedna od esencijalnih aminokiselina ili čak jedna od uobičajenih neesencijalnih aminokiselina. Nalazi se u značajnim količinama u čaju, ali inače je suplementacija glavni izvor. L-teanin ima strukturnu sličnost s glutaminom i oba neurotransmitera koja se iz njega proizvode (GABA i glutamat). Poznato je da dođe do mozga i utječu na njegovu funkciju nakon oralnog uzivanja.

Koje su prednosti teanina?

Smanjenje tjeskobe, stresa i veća sposobnost opuštanja njegov je najvjerojatniji učinak, a iako su još uvijek donekle preliminarne, studije sugeriraju korist za ove svrhe. Ovaj učinak vjerojatno također dovodi do povećanja kvalitete sna zbog dubljeg sna, ali nije očito je li učinkovit za poboljšanje nesanice općenito.

Osim toga, prednosti su nejasnije, i iako su zabilježena potencijalna poboljšanja pažnje i izvršne funkcije, potrebno je mnogo više istraživanja prije nego što se u to ukaže puno povjerenja, a druge kognitivne prednosti su sumnjive.

Može imati blagi antagonistički učinak na kofein i smanjiti visoki krvni tlak i tremu, skidajući "rub", ali potrebno je više istraživanja da se to potvrdi.

Zanimljivo je da se opuštajuća i pozornost promicala svojstva L-teanina s nedostatkom sedacije može imati najznačajniju dopunsku ulogu u prigušivanju 'ruba' mnogih stimulansa. Zabilježeno je da je kombinacija teanina i kofeina (svaki po 200 mg) sinergijska u promicanju kognicije i pažnje.

Koje su nuspojave i nedostaci teanina?

Vrlo oskudna istraživanja sugerirala su potencijalno smanjenje budnosti, što ima smisla zbog smirujućih učinaka. Međutim, ovo istraživanje treba ponoviti i dublje istražiti u više konteksta aktivnosti.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj