L-karnitin: sažetak znanstvenih istraživanja

Bilješka: Posljednje ažuriranje za ovu stranicu bilo je djelomično ažuriranje. Još nismo dodali većinu studija za demenciju, rast, neuropatiju i nekoliko drugih područja. Također nismo dodali većinu studija o hemodijalizi i liječenju kardiovaskularnih bolesti, jer su te studije uglavnom relevantne samo za medicinske stručnjake i za sada bi se naši napori mogli usmjeriti na izravnije primjenjive napore.

Što je L-karnitin?

L-karnitin je spoj koji tijelo proizvodi iz lizina i metionina. Može se acetilirati kako bi se proizveo acetil-L-karnitin (ALCAR), koji je sličan, ali učinkovitije prelazi krvno-moždanu barijeru. L-karnitin je najpoznatiji po svojoj uključenosti u mitohondrijsku oksidaciju dugolančanih masnih kiselina.

Nalazi se u hrani, a najviše je zastupljen u mesu, a posebno u govedini.

Koje su prednosti L-karnitina??

Čini se da je vrlo koristan kod bolesti jetre gdje smanjuje razinu amonijaka, simptome jetrene encefalopatije i različite markere loše funkcije jetre. Utvrđeno je poboljšanje kvalitete sperme uz dodatak visokih doza, a u malom broju studija zabilježeno je poboljšanje muške plodnosti. Čini se da pomaže ženama sa sindromom policističnih jajnika smanjujući neke od simptoma, a jedno istraživanje pokazalo je povećanje plodnosti, no potrebno je više istraživanja.

Acetil-L-karnitin (i možda i L-karnitin, ali studije koriste samo ALCAR) pokazuje učinkovitost kod depresije, iako je potrebno više istraživanja kako bi se utvrdilo koliko je koristan. Čini se da smanjuje umor kod starijih osoba s niskom mišićnom izdržljivošću, ali njegovi učinci na sportaše tijekom tjelesne aktivnosti nisu osobito dosljedni, iako istraživanja podržavaju mala poboljšanja. L-karnitin može malo ograničiti oštećenje mišića tijekom vježbanja otpora.

Čini se da ima manje blagotvorne učinke na krvni tlak, glukozu u krvi, osjetljivost na inzulin, profil lipida, oksidativni stres i upalu. Sve u svemu, čini se korisnim u metaboličkom sindromu, ali ne i prvi izbor.

Kada je riječ o spaljivanju masti, studije u izolaciji ne pokazuju vrlo dobre rezultate. Neke su studije pronašle manje gubitak masti, koji se obično pripisuje povećanoj tjelesnoj aktivnosti zbog povećane razine energije.

Što su nuspojave L-karnitina i nedostaci?

Nekoliko studija primijetilo je benigni nepovoljan učinak "čudnog mirisa", koji se kaže da je posljedica formiranja trimetilamina; dogodilo se na frekvenciji od 4%.

Li L-karnitin pomoć s mršavljenjem?

Vjerojatno samo ako pomaže smanjiti umor i to dovodi do povećanja tjelesne aktivnosti. Moguće je da se vrlo niska razina karnitina može dovesti do oslabljene oksidacije masne kiseline, ali za većinu ljudi ne postoji značajan porast oksidacije oksidacije masnih kiselina prilikom uzimanja karnitina.

L-karnitin: Sažetak znanstvenih istraživanja

Bilješka: Posljednje ažuriranje za ovu stranicu bio je djelomično ažuriranje. Još nismo dodali većinu studija za demenciju, rast, neuropatiju i nekoliko drugih područja. Također nismo dodali većinu studija o hemodijalizi i liječenju kardiovaskularnih bolesti, jer su te studije uglavnom relevantne samo za medicinske stručnjake i za sada bi se naši napori mogli usmjeriti na izravnije primjenjive napore.

Što je L-karnitin?

L-karnitin je spoj koji tijelo proizvodi iz lizina i metionina. Može se acetilirati kako bi se proizveo acetil-L-karnitin (ALCAR), koji je sličan, ali učinkovitije prelazi krvno-moždanu barijeru. L-karnitin je najpoznatiji po svojoj uključenosti u mitohondrijsku oksidaciju dugolančanih masnih kiselina.

Nalazi se u hrani, a najviše je zastupljen u mesu, a posebno u govedini.

Koje su prednosti L-karnitina??

Čini se da je vrlo koristan kod bolesti jetre gdje smanjuje razinu amonijaka, simptome jetrene encefalopatije i različite markere loše funkcije jetre. Utvrđeno je poboljšanje kvalitete sperme uz dodatak visokih doza, a u malom broju studija zabilježeno je poboljšanje muške plodnosti. Čini se da pomaže ženama sa sindromom policističnih jajnika smanjujući neke od simptoma, a jedno istraživanje pokazalo je povećanje plodnosti, no potrebno je više istraživanja.

Acetil-L-karnitin (i možda i L-karnitin, ali studije koriste samo ALCAR) pokazuje učinkovitost kod depresije, iako je potrebno više istraživanja kako bi se utvrdilo koliko je koristan. Čini se da smanjuje umor kod starijih osoba s niskom mišićnom izdržljivošću, ali njegovi učinci na sportaše tijekom tjelesne aktivnosti nisu osobito dosljedni, iako istraživanja podržavaju mala poboljšanja. L-karnitin može malo ograničiti oštećenje mišića tijekom vježbanja otpora.

Čini se da ima manje korisne učinke na krvni tlak, glukozu u krvi, osjetljivost na inzulin, profil lipida, oksidativni stres i upala. Općenito, čini se korisnim kod metaboličkog sindroma, ali nije prvi izbor.

Kada je riječ o sagorijevanju masti, izolirane studije ne pokazuju baš dobre rezultate. Neka istraživanja su otkrila manji gubitak masnoće, koji se obično pripisuje povećanoj tjelesnoj aktivnosti zbog povećane razine energije.

Koje su nuspojave i nedostaci L-karnitina?

Nekoliko studija je primijetilo benigni štetni učinak 'neobičnog mirisa', za koji se kaže da je posljedica stvaranja trimetilamina; događalo se u učestalosti od 4%.

Pomaže li L-karnitin kod mršavljenja?

Vjerojatno samo ako pomaže u smanjenju umora i to dovodi do povećanja tjelesne aktivnosti. Moguće je da vrlo niske razine karnitina mogu dovesti do poremećene oksidacije masnih kiselina, ali kod većine ljudi ne postoji značajno povećanje oksidacije masnih kiselina u mirovanju kada uzimaju karnitin.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj