Koji je indijski vegetarijanski plan prehrane za žene s PCOS-om?

'' Vaša prehrana je bankovni račun. Dobar izbor hrane dobra su ulaganja. '' S vremenom je ovaj stari klišej izgubio svoju bit i značaj.

Danas, čim se osoba susretne s nekom zdravstvenom bolešću, odmah se odluči za lijek.

Može se pokazati korisnim u kratkom roku, ali za dugoročnu perspektivu potreban je drugačiji pristup.

Studija koju je proveo AIIMS pokazuje da 20,25% indijskih žena u reproduktivnoj dobi (u dobi od 15 do 44 godine) pati od PCOS-a (sindroma policističnih jajnika).

Borite se s PCOS dijetom

Hrana bogata vlaknima

  • Vlakna vas drže sitima, poboljšavaju zdravlje i pomažu u gubitku kilograma. Dobri izvori uključuju ječam, zobene pahuljice, grah, orašaste plodove i voće.
  • Brokulu, cvjetaču, grah, bademe, batat, buču također krase dobar sadržaj vlakana.
  • Zeleno lisnato povrće

To se posebno preporučuje ženi koja se bori za gubitak kilograma. Bogate su željezom, kalijem, kalcijem i vitaminom K, C, E i B.

  • Povrće u boji

Sadrži jake antioksidanse i smanjuje oksidativni stres kod oboljelih od PCOS-a.

Protuupalna hrana i začini

  • Protuupalna prehrana sadrži puno prebiotika, vlakana, antioksidansa i omega-3, što znači prehrana bogata povrćem, cjelovitim voćem, cjelovitim žitaricama, mahunarkama.
  • Rajčica, špinat, bademi i orasi, maslinovo ulje, kurkuma, cimet također imaju svrhu.
  • Voće

Neki se mogu ustručavati konzumirati ih zbog sadržaja fruktoze; međutim, voće ima nekoliko minerala, više hranjivih sastojaka i vlakana. Konzumirajte voće s niskim glikemijskim indeksom poput guave, graška, jagoda, borovnica, kivi, jabuka, naranče i lubenice.

Zdrave masnoće:

Većini ljudi čini se da riječ "masnoća" ne ide ruku pod ruku s PCOS-om, ali morate jesti zdrave masti koje daju esencijalne masne kiseline. Uključuje sjemenke, maslinovo ulje, avokado i orašaste plodove.

Dijeta s niskim GI:

Glikemijski indeks (GI) mjeri koliko brzo hrana povisuje razinu šećera u krvi. Dakle, dijeta s niskim GI pomaže u sprečavanju skokova inzulina polaganim povišenjem razine šećera u krvi. Dijeta s niskim udjelom GI sastoji se od jedenja cjelovitih nemasnih proteina, cjelovitih žitarica, voća i povrća i zdravih masti.

Štoviše, prednosti konzumiranja dijete s niskim GI klinički potkrepljuju mnoštvo studija i anketa.

Oprostite se (ili izbjegavajte):

  • S ugar i grickalice / pića poput sode ili soka.
  • Hrana bogata rafiniranim ugljikohidratima poput bijelog kruha i muffina
  • izbjegavajte veliku konzumaciju mliječnih proizvoda, jer oni obično uzrokuju porast razine testosterona
  • kofein u općim učincima na plodnost u žena
  • sve stvari napravljene od bijelog brašna
  • Škrobno povrće poput krumpira, kukuruza i graška
  • Šećerna hrana poput kolačića, kolača i slatkiša.

Izbjegavajte pakiranu, prerađenu hranu, smeće / brzu hranu.

Profesionalni savjet

  • Uzmite puno tekućine i niskokaloričnih (Chana, voće, klice) grickalice tijekom cijelog dana.
  • Neravnoteža hormona u PCOS-u može se uravnotežiti tako da doručak postane najveći obrok, a večera najmanja. Studija je pokazala da su žene koje slijede ovaj plan prehrane ovulirale 30% više od žena koje slijede plan upravo suprotan.
  • Dobar plan prehrane sam po sebi ne može služiti cijeloj svrsi. Također, morate imati aktivno i bujno tijelo. Kao što se eksperimentiralo, samo tri sata vježbanja tjedno poboljšava osjetljivost na inzulin i smanjuje masnoće na trbuhu kod žena s PCOS-om.
  • Smanjivanje unosa ugljikohidrata može poboljšati hormonsku neravnotežu povezanu s PCOS-om i pojačati gubitak kilograma kod žena s PCOS-om.
  • Povećana razina stresa i anksioznosti, također dodaje hormonalnu neravnotežu. Stoga pokušajte ne paničariti i mirno prođite kroz plan prehrane ili lijekove.

Sindrom policističnih jajnika (PCOS) je situacija koja utječe na razinu hormona žene. Žene s PCOS proizvode veću količinu muških hormona. Hormonska neravnoteža uzrokuje da preskaču menstruaciju i otežava im trudnoću.

Neki od uočljivih simptoma su:

  • Nepravilna ili preskočena razdoblja
  • Muška ćelavost
  • Pretjerani rast dlaka na koži
  • Abnormalno debljanje
  • Rijetke glavobolje
  • Tamne mrlje na koži

Specifični uzrok PCOS-a nije poznat i sasvim ga je nemoguće otkriti. Ali obično se smatraju povezanima s čimbenicima kao što su geni, inzulinska rezistencija, upala, prehrana, način života i okoliš.

Pretilost je glavni uzrok inzulina. Pretilost i rezistencija na inzulin mogu povećati rizik od dvije vrste dijabetesa.

To ukazuje na to da ako se sindrom ne liječi dobro; to može dovesti do smrtonosnih problema poput bolesti srca, visokog kolesterola, dijabetesa i visokog krvnog tlaka.

Ne postoji siguran lijek ili lijek za PCOS. Ipak, prelazak na zdrav način života koji se temelji na boljoj prehrani i redovitoj tjelovježbi može vam pomoći u borbi protiv poremećaja višestrukim dijelovima.

Dakle, nema potrebe za panikom, jer mi vam služimo vašom PCOS dijetom, imajući na umu indijsku vegetarijansku kulturu.

Glavne značajke koje zabrinjavaju su:

  • Neravnoteža na hormonalnoj razini
  • Proizvodnja visoke razine muškog hormona (androgena), zbog čega žene preskaču menstruaciju i uznemiruju ih u trudnoći
  • Stvaranje cista (vrećice ispunjene tekućinom koje sadrže nezrela jajašca) u jajnicima.

Završni govor

Vaše je zdravlje u vašim rukama.

Postavite ciljeve da budu aktivniji većinu dana u tjednu. Pratite svoje zdravlje. Strpljivo se držite plana prehrane; redovito se savjetujte ili posjetite liječnika.

I više od svega, budite sretni koliko god možete jer je to sve što imate u ruci.

Nijedna bolest ili poremećaj ne mogu odlučiti živite li sretno ili u previranju. O vašem načinu života odlučuje vaš stav prema životu.

Posljednje ažuriranje 13/01/2021

Komentiraj