Je li ketogena prehrana sigurna za dijabetičare tipa 2?

Dijabetes tipa 2 je stanje koje utječe na kontrolu šećera u krvi. Osoba može upravljati zdravim stanjem slijedeći zdravu prehranu i održavajući zdravu tjelesnu težinu. Ketogena dijeta prehrana je bogata masnoćama, umjerena bjelančevina, s vrlo malo ugljikohidrata, što nekim ljudima može pomoći u podržavanju šećera u krvi.

Neki ljudi sugeriraju da bi ova vrsta prehrane mogla pomoći osobi koja boluje od dijabetesa, ali Američko udruženje za dijabetes (ADA) ne preporučuje nijednu dijetu u odnosu na drugu.

Svaka osoba ima različite prehrambene potrebe. Liječnici sada individualiziraju planove prehrane na temelju trenutnih prehrambenih navika, sklonosti i ciljane težine ili razine šećera u krvi za tu osobu.

Hrana koja sadrži ugljikohidrate, poput kruha, riže, tjestenine, mlijeka i voća, glavni je izvor goriva za mnoge tjelesne procese. Tijelo koristi inzulin za pomoć u donošenju glukoze iz krvi u stanice za dobivanje energije.

Međutim, kod osobe s dijabetesom inzulin ili nema ili ne funkcionira pravilno. To narušava sposobnost tijela da učinkovito koristi ugljikohidrate i, zauzvrat, dovodi do visokog udjela šećera u krvi.

Ako osoba jede obrok s visokim udjelom ugljikohidrata, to može dovesti do skoka glukoze u krvi, posebno kod osobe s dijabetesom. Prehrana je važna i za dijabetes tipa 1 i tipa 2.

Ograničenje unosa ugljikohidrata središnji je koncept keto prehrane.

Istraživači su u početku razvili i nastavljaju preporučivati ​​prehranu za djecu oboljelu od epilepsije. Međutim, neki pregledi tvrde da bi to moglo koristiti i nekim osobama s dijabetesom.

  1. Neka istraživanja sugeriraju da bi slijeđenje ketogene dijete moglo:
  2. smanjiti rizik od dijabetesa kod ljudi koji ga još nemaju
  3. poboljšati kontrolu glikemije kod osoba s dijabetesom

pomoći ljudima da izgube višak kilograma

U ovom članku razmatramo moguće veze između keto prehrane i dijabetesa.

Ketogena prehrana i dijabetes

Ketogena dijeta ozbiljno ograničava ugljikohidrate. Prisiljava tijelo da energiju razgrađuje masti. Proces korištenja masti za energiju naziva se ketoza. Proizvodi izvor goriva nazvan ketoni.

Utjecaj na razinu šećera u krvi

Keto dijeta može vam pomoći u kontroli dugoročnog šećera u krvi.

Ketogena dijeta može pomoći nekim ljudima s dijabetesom tipa 2, jer omogućuje tijelu održavanje razine glukoze na niskoj, ali zdravoj razini.

Manji unos ugljikohidrata u prehrani može pomoći u uklanjanju velikih skokova šećera u krvi, smanjujući potrebu za inzulinom.

Studije o ketogenim dijetama, uključujući istraživanja iz 2018. godine, otkrile su da one mogu biti od pomoći u kontroli razina HbA1c. To se odnosi na količinu glukoze koja putuje s hemoglobinom u krvi tijekom otprilike 3 mjeseca.

Utjecaj na lijekove

Ketogena dijeta može pomoći u smanjenju razine šećera u krvi. Kao takvi, neki ljudi s dijabetesom tipa 2 koji također slijede ketogenu prehranu možda će moći smanjiti svoju potrebu za lijekovima.

Međutim, znanstvenici su upozorili da oni koji slijede ketogenu prehranu zajedno s režimom inzulina mogu imati veći rizik od razvoja hipoglikemije (niskog šećera u krvi).

Hipoglikemija se javlja kada razina šećera u krvi padne na 70 miligrama po decilitru (mg / dL) ili manje.

Najbolje je o svim promjenama prehrane razgovarati sa svojim liječnikom dok ste na lijeku. Neuživanje dovoljno ugljikohidrata može biti opasno prilikom uzimanja određenih lijekova za dijabetes.

Utjecaj na težinu

Ketogena dijeta pomaže tijelu da sagorijeva masnoće. To je korisno kada osoba pokušava smršavjeti, a može biti korisno za ljude čiji je višak kilograma utjecao na razvoj predijabetesa i dijabetesa tipa 2.

Čak i lagano do umjereno mršavljenje prehranom i vježbanjem moglo bi podržati kontrolu glikemije, ukupnu dobrobit i raspodjelu energije tijekom dana kod ljudi koji imaju dijabetes,

Istraživanje je pokazalo da ljudi koji poduzimaju ketogenu prehranu pokazuju poboljšanje upravljanja razinom šećera u krvi i da su neki doživjeli primjetan gubitak kilograma.

Prednosti

Ketogena prehrana može dovesti do niza drugih blagodati, uključujući:

1. niži krvni tlak

2. poboljšana osjetljivost na inzulin

3. smanjena ovisnost o lijekovima

4. poboljšanja lipoproteina visoke gustoće (HDL) ili "dobrog" kolesterola, bez dodavanja lipoproteina male gustoće (LDL) ili "lošeg" kolesterola

5. pad inzulina

Posljednje ažuriranje 09/12/2020

Komentiraj