Je li ketogena prehrana dobra za mršavljenje?

Ketogena dijeta izvrsna je za mršavljenje. Ali to ne bi trebalo biti na tome.

Kratki odgovor: Postoje i drugi sigurniji, održiviji načini mršavljenja.

Slijedi dugačak odgovor.

1. Keto dijeta je 24 nutricionistička stručnjaka zapravo svrstala na drugo mjesto najgore prehrane za 2020. godinu . Zašto je keto dijeta tako loše rangirana?Dr. David Katz, jedan od 24 stručnjaka koji su glasali da keto dijetu svrstaju u drugu najgoru dijetu (nakon Dukan dijete, koja je na posljednjem mjestu) za Keto kaže da je „Odavno prepoznato da uskraćivanje mozga pristupu glukozi. i pretvaranje u metabolizam na bazi ketona umanjuje električnu aktivnost mozga ”, rekao je Katz. "Ali zašto biste, pobogu, htjeli prigušiti električnu aktivnost mozga ako niste imali vatrostalnu (neukrotivu) epilepsiju?" Također kaže da većina ljudi koji jedu Paleo ili Keto to čine samo kako bi opravdali jedenje svog omiljenog prerađenog mesa poput slanine, feferona i pljeskavice, a samo mala većina ljudi koji jedu ovu dijetu zapravo se trude jesti čisto.

Doktor Katz nije jedini koji nije impresioniran Keto dijetom. Jillian Michaels, trenerica slavnih, drži da je keto dijeta štetna za jetru, štitnjaču i telomere.

Christopher Gardner, profesor na Stanfordu i istraživač prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata u Istraživačkom centru za prevenciju Stanforda izjavio je da je većina zdravstvenih radnika zabrinuta zbog ograničenja zdrave hrane kako bi se udovoljilo zahtjevima ograničenja ugljikohidrata u dijeti Keto.

2. Bilo nije dugotrajan studijo učincima keto prehrane na ljude. Ne može se poreći da je keto dijeta korisna za ljude s epilepsijom i donekle za pacijente s Alzheimerovom i rakom (osobe koje imaju metabolički problem) i žene s PCOS-om. Za sve ostale ljude gubitak kilograma vjerojatno je jedina prava korist. Ako želite biti zdravi, potražite drugdje.

3. Cilj svake dobre prehrane trebao bi biti * zdravija osoba * . Gubitak kilograma trebao bi se dogoditi prirodno. Ako vas dijeta privlači obećanjem da ćete izgubiti X kilograma, doznajte kako točno i na koje druge tjelesne sustave koji dijeta može negativno utjecati. Osim gubitka kilograma i pomaganja oboljelima od epilepsije, raka i Alzheimerove bolesti, keto dijeta nudi malo koristi. Je li vam gubitak kilograma jedini cilj? Nadam se da neću, jer gubitak kilograma bez cjelovite slike vašeg zdravlja ne bi imao veliku vrijednost.

4. Ono što je popularno nije uvijek najbolje. Razlog zbog kojeg je Keto popularan je taj što ljudi vole ideju da mogu izgubiti kilograme, a da u stvari ne izrežu mnoge omiljene namirnice, poput sira i prerađenog mesa. Budite iskreni prema sebi. Nismo li svi čuli da prerađeno meso i previše sira štete zdravlju?

5. Keto dijeta ograničava čitavu kategoriju CIJELE hrane koju su vaši baka i djed jeli i u kojoj su napredovali. Zašto biste željeli slijediti prehranu koja stavlja zdrave, složene ugljikohidrate u istu kategoriju kao i rafinirane žitarice? Cjelovita hrana, složeni ugljikohidrati dobri su za vas. Vrlo su hranjivi i sadrže puno esencijalnih vitamina, minerala i antioksidansa, a izbacivanjem ove ključne kategorije hrane uskraćujete svom tijelu puno hranjivih sastojaka. Rafinirani ugljikohidrati i dodani šećeri su loši. Ne cjelovite žitarice. Ne voće. Istraživanja pokazuju da su ljudi koji jedu puno voća, povrća i cjelovitih žitarica zdravi i mršave, tako da Keto nije jedina dijeta koja pomaže u mršavljenju. Mnogo drugih zdravih dijeta pomaže vam u mršavljenju i smanjuje rizik od kroničnih bolesti bez izrezivanja kategorija zdrave hrane.

6. Telesni preferirani izvor goriva su ugljikohidrati . Mozak preferirani izvor goriva su ugljikohidrati. Ako prisilite svoje tijelo da koristi drugi izvor za gorivo, pokušavate promijeniti ono što je priroda namjeravala. Petljati se s načinom na koji je priroda oblikovala vaše tijelo za rad nikad nije dobra ideja. Tijelo nije dizajnirano da jede previše masnoće (čak i dobrih masti), a tijelo nije dizajnirano da bude "osposobljeno" da više ne ovisi o ugljikohidratima za energiju i gorivo - osim u medicinske svrhe kao što je liječenje epilepsije . Ali kao što je rekao dr. David Katz, „ zašto biste, pobogu, željeli prigušiti električnu aktivnost mozga ako niste imali vatrostalnu (neukrotivu) epilepsiju?"

7. Metabolizirajući masnoće uzrokuje puno oštećenja slobodnih radikala i stvara veliko opterećenje jetri i žučnoj kesi. Prehrana bogata mastima koja korelira s većim unosom mesa i manjim unosom voća i povrća povezana je s većim rizikom od oštećenja DNA i raka. Većina ljudi koji slijede keto dijetu ne uzimaju dodatni antioksidanti i hranu koja podržava jetru. Međutim, ako ste poput većine ljudi na keto dijeti, možda vas neće zanimati jeste li postigli uspjeh u mršavljenju - ali trebali biste paziti. Kakva je korist od bilo kojeg programa mršavljenja ako vas ne čini zdravijom osobom? Kakva je korist od programa mršavljenja ako vam opterećuje jetru i bubrege? Briga o tijelu mnogo je važnija od gubitka kilograma. Srećom, postoje zdraviji načini za mršavljenje. Cjelovite žitarice, mahunarke, svo voće i povrće - od kojih su mnogi ograničeni ili zabranjeni u keto prehrani, bogati su izvori antioksidansa.

8. Ako imate zdravstveno stanje poput dijabetesa ili problema s bubrezima i jetrom, obratite se svom liječniku prije nego započnete Keto dijetu jer ograničavanje zdravih ugljikohidrata koji osiguravaju stalnu opskrbu glukozom može dovesti do pada razine šećera u krvi na opasne razine ako se to ne učini ispravno.

9. Keto dijeta dugoročno je neodrživa zbog ograničenja u skupini zdrave hrane . Kad dijeta nije održiva, jednostavno stavite svu težinu koju ste mogli izgubiti čim zaustavite dijetu. Zašto? Budući da vam većina dijeta govori samo što jesti, a što ne jesti - bez fokusiranja na obrazovanje i pažnju te izgradnju zdravog odnosa s hranom i svojim tijelom. Tajna dugoročnog zdravlja i gubitka kilograma je održiva "prehrana", radije ne dijeta - već fokus na vaše zdravlje i dobrobit pažnjom i razvijanjem zdravih navika (gubitak kilograma automatski slijedi).

10. Mogli biste razviti nedostatak esencijalnih hranjivih sastojaka . Kompleksni cjeloviti ugljikohidrati kao što su svo voće i povrće te cjelovite žitarice i mahunarkeosiguravaju vlakna, esencijalne vitamine, minerale, elektrolite i antioksidanse. Kad dijeta ograniči ove hranjive namirnice, vjerojatno će vam nedostajati barem nekih esencijalnih hranjivih sastojaka. To me vraća na poantu, da bi jedini fokus svake prehrane trebao biti prehrana, zdravlje i dobrobit u cjelini, a NE. SAMO GUBITAK TEŽINE.

11. Mnogo je nuspojava keto dijete. Kad čujete o velikom uspjehu koji su ljudi postigli s keto dijetom (naime, mršavljenje), mnogo je manja vjerojatnost da ćete čuti o ne tako glamuroznim "nuspojavama" koje su ljudi podnijeli (a vjerojatno još uvijek traju). Manji unos vlakana zbog ograničenja hranjivih složenih ugljikohidrata, a veći unos šećernih alkohola iz prerađene hrane bez šećera koju dijeta omogućuje može uzrokovati neugodne i nezdrave reakcije kao što su zatvor i proljev.

12. Rizik od raka. Ako se to učini netočno, odnosno ako ljudi većinu svoje masti pojedu iz mesa umjesto iz zdravih masti kao što su avokado ili sirovi orašasti plodovi i sjemenke), rizik od raka višestruko se povećava. S druge strane, prehrana bogata svježim voćem i povrćem, cjelovitim žitaricama i mahunarkama povezana je s malim rizikom od nekoliko bolesti, uključujući dijabetes i rak. Ironično, Keto dijeta ograničava ove vrlo zdrave skupine hrane. Ne bi li idealna prehrana trebala biti ona koja pomaže u mršavljenju, a istovremeno smanjuje rizik od nekoliko bolesti opasnih po život?

13. Keto ne razlikuje masti . Kao što je gore spomenuto, postoji svijet razlike između badema i slanine. Ako ste pažljivi, vjerojatno ćete (i nadamo se) odabrati pregršt badema umjesto masne, prerađene slanine. Ali onda ako vodite računa o tome što uopće jedete, zašto trebate biti na keto dijeti? Samo pripazite na svu zdravu, prirodnu i cjelovitu hranu i uključite je u svoju prehranu, a izbjegavajte rafiniranu, prerađenu smeću. Ako to jednostavno učinite, nikad više ne morate biti na bilo kojoj dijeti. To je obećanje.

CZAKLJUČAK

Da zaključimo, Keto dijeta ograničava mnoge hranjive cjelovite namirnice (jabuke, smeđa riža, grah) koje su povezane s manjim rizikom od mnogih bolestiali dopušta umjetnu, prerađenu hranu ako sadrži malo ugljikohidrata. Kako umjetna, prerađena hrana s tone aditiva i kemikalija - ikada može biti bolja od nečega prirodnog i korisnog? Što vam to govori o keto dijeti? Trebate li ići na dijetu koja obećava gubitak kilograma, ali previđa vrlo važne aspekte vašeg zdravlja? Ti odluči!

B ut ne postoje bilo kakve koristi od keto d IET? Kao što sam već spomenuo, Keto dijeta nesumnjivo pomaže ljudima s napadajima. Ako patite od napadaja, obratite se svom liječniku i pokrenite ga. Keto dijeta također postiže rezultate u gubitku kilograma. Ali onda se mijenja i način života i pažljiva prehrana. Keto dijeta dovodi do smanjenja unosa rafiniranih ugljikohidrata i rafiniranog šećera, ali to je zato što ograničava sve ugljikohidrate, a ne zato što razlikuje zdrave i nezdrave ugljikohidrate - što bi svaka dobra prehrana trebala. Pa zašto ne biste jednostavno izrezali rafinirane ugljikohidrate i rafinirani dodani šećer - koji su JEDINI loši ugljikohidrati jer ne daju nikakvu prehranu. Zašto izrezati zdrave poput voća, cjelovitih žitarica i mahunarki koje su prepune hranjivih sastojaka?

Jednostavna, cjelovitih namirnica na bazi dijeta je puno bolje za zdravlje i mršavljenje.Jedino što ljudi zaista trebaju isključiti iz prehrane je rafinirani šećer i rafinirani ugljikohidrati. Svi ostali ugljikohidrati korisni su za tijelo i spadaju u zdravu prehranu. Dakle, umjesto prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata ili bez njega, ciljajte na dijetu s rafiniranim ugljikohidratima s niskim udjelom ili bez nje ili na cijelu prehranu temeljenu na hrani poput mediteranske prehrane. Najbolja stvar u prehrani koja se temelji na cjelovitoj hrani jest što se usredotočuje na njegu tijela u cjelini (a ne na ignoriranje ili naprezanje bilo kojeg tjelesnog sustava). Gubitak kilograma slijedi automatski. Dijeta zasnovana na cjelovitoj hrani zapravo vam govori da pravite razliku između dobre cjelovite hrane koja se nalazi u prirodi i prerađene hrane, uključujući štetno prerađeno meso. Oh, i vi također dobivate lijepu, sjajnu kožu i zdravu kosu, a povećali ste energiju, fokus i izgled te se osjećate puno pozitivnije. Ukratko, cjelovita slika zdravlja :). Nije li to puno pozitivnije? Prehrana na bazi cjelovite hrane ili uglavnom na biljnoj bazi bogata svježim voćem i povrćem, bogatim antioksidantima, cjelovitim žitaricama i mahunarkama povezana je s manjim rizikom za nekoliko bolesti, uključujući dijabetes i rak.

B ut čekaj! Nisu li dijabetes i rak povezani s većim unosom ugljikohidrata? Da - ali ove su bolesti povezane samo s većim unosom PROFINIRANIH ugljikohidrata - što sam ionako rekao da moram smanjiti. Rafinirani ugljikohidrati kao što su rafinirane žitarice i rafinirani šećeri povećavaju rizik od raka. SLOŽENI ugljikohidrati iz voća i plodova bogatih antioksidansima, povrće, cjelovite žitarice i mahunarkeuvijek su povezani s mnogo manjim rizikom od bolesti poput raka i dijabetesa, a pomažu i kod gubitka kilograma. Dakle, ako vam je krajnji cilj gubitak kilograma, nema li puno više smisla slijediti put koji vodi do gubitka kilograma kroz zdravlje i prevenciju bolesti?

B ut Što ako ste bili nakon keto dijeta za neko vrijeme?

Čak i ako ste trenutno na keto dijeti, nemojte biti preplavljeni svim tim informacijama i nemojte ih zanemariti samo zato što ste uspjeli s ketogenom prehranom. Ako vam je keto dijeta uspjela (čitajte: mršavljenje), sjajno! Ali to ne znači da biste i dalje trebali biti na tome. Ako vam liječnik nije posebno savjetovao da držite keto dijetu zbog stanja kao što je epilepsija, možete početi dodavati zdrave, složene ugljikohidrate u prehranu postupno. Pripazite da prijelaz bude postupan i uključite probavne enzime kako bi vaše tijelo moglo ponovno započeti proces probave ugljikohidrata. Može proći neko vrijeme da se naviknete na dodavanje ugljikohidrata nakon nekog vremena izbjegavanja, pa ne zaboravite podržati svoj probavni sustav što je više moguće enzimima. I budite strpljivi. Za sve dobre stvari treba vremena :).

Posljednje ažuriranje 14/12/2020

Komentiraj