Je li grašak pileći grašak dopušten u keto dijeti?

Slanutak (poznat i kao garbanzo grah) nije najbolja opcija za jelo dok se slijedi ketogena dijeta, jer bi mogao ometati ketozu ako se jede u prekomjernoj količini. Neku hranu treba ograničiti ili ograničiti dok se pridržavate keto dijete. Slanutak je jedna od tih namirnica.

Mahunarke poput ovih mogu biti zdrave i bogate proteinima, ali također sadrže puno ugljikohidrata, zbog čega se keto dijeti odvraćaju od njihove konzumacije. Obitelj mahunarki uključuje slanutak, grah, soju i leću. Sve ih treba jesti u vrlo ograničenim količinama dok su na Ketu ili ih uopće izbjegavati.

Uz to, možete odabrati uživanje u maloj količini njih kao ugljikohidrat prije treninga. Ili ćete ih možda htjeti ponovo predstaviti kasnije nakon što postignete željeni cilj mršavljenja i budete spremni za ulazak u način održavanja.

Koliko ugljikohidrata ima u slanutku?

Jedna žlica slanutka sadrži 8 grama ugljikohidrata. U porciji slanutka od 100 grama nalazi se 61 gram ugljikohidrata. Puna šalica od 200 grama sadrži prekomjernih 121 grama ugljikohidrata! Dakle, slanutak jedite rijetko, ako ste ga uopće odlučili jesti, a držite se Keto dijete.

Mnogo dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata smanjuje veličinu porcije na 1/4 šalice konzumirajući mahunarke kao dio većeg obroka. Još pametnija ideja može biti smanjivanje veličine posluživanja na 2 žlice, dodane jelima ili kao dodatak salatama.

Možete odabrati slanutak iz konzerve ili sušeni slanutak koji sami namočite i skuhate. Konzerviranje je prikladnije, ali kuhanje vlastitog proizvoda zdravije je jer se ovom metodom izbjegava dodavanje konzervansa.

Sušena sorta također je mnogo isplativija, pogotovo ako pripremate obroke za veliku obitelj. Nakon što je slanutak kuhan, možete ga zamrznuti kako bi bio spreman za upotrebu u receptima.

Činjenice o slanutku

  • Šalica kuhanog slanutka sadrži: 269 ​​kalorija
  • Slanutak je osnovni sastojak indijske i bliskoistočne kuhinje.
  • Indija proizvodi 64% svjetskog slanutka.
  • Grah odlomak garbanzo uveden je u Indiju u 18. stoljeću.
  • Dvije su sorte slanutka: veći svijetložuti kabuli i raznobojni slanutak Desi. Desi slanutak možda je zeleni ako se bere prerano ili se kreće od žutosmeđe, bež, pjegave, smeđe do crne ako se bere u zrelosti.
  • 75% ukupne svjetske proizvodnje slanutka je manjeg tipa Desi.
  • Slanutak je glavni sastojak humusa i chana masale.
  • Slanutak se može samljeti u brašno ili od njega napraviti falafel - ukusnu vegetarijansku alternativu polpeti. Također se mogu koristiti u juhama, salatama i varivima.

Zdravstvene dobrobiti slanutka

Slanutak su dobar izvor proteina, pružajući oko 12 grama po šalici, što je ključno za održavanje zdravog imunološkog sustava. Proteini su također gradivni materijal za kosu, kožu i nokte i pomažu u izgradnji mišićnog tkiva.

Makronutrijenti sadržani u slanutku su ogromni. Slanutak je izvrstan izvor vitamina B6 i folata. Dobit ćete i zdravu dozu vitamina C, kao i tiamin, riboflavin, niacin i pantotensku kiselinu.

Zdravi minerali u slanutku uključuju mangan, fosfor, bakar, željezo, magnezij i malu količinu kalija, selena i kalcija. Mangan štiti od slobodnih radikala koji mogu naštetiti stanicama vašeg tijela.

Slanutak je izvrstan izvor vlakana. Sadrže 16 posto dnevnih potreba za vlaknima u porciji od 1/2 šalice. Slanutak sadrži puno vlakana, što ga čini hranom koja je zdrava za srce. Studije su pokazale da su ljudi koji jedu dijetu bogatu vlaknima zdravije težine i imaju smanjeni rizik od srčanih bolesti i raka.

Slanutak, poput ostalih mahunarki, sadrži rezistentni škrob koji usporava probavu ugljikohidrata.

Studije pokazuju da konzumacija mahunarki umjesto ostalih ugljikohidrata pomaže u poboljšanju osjetljivosti na inzulin kod osoba s dijabetesom. Također je utvrđeno da hrana bogata rezistentnim škrobom, poput slanutka, također može poboljšati zdravlje debelog crijeva i promovirati zdravu crijevnu floru.

Većina ugljikohidrata u slanutku potječe od vlakana i škroba. Procjenjuje se da glikemijsko opterećenje 1 šalice slanutka iznosi 23 zbog male količine šećera koji se prirodno javlja u slanutku.

Slanutak sadrži malu količinu masti, iako je većina polinezasićenih masti - zdrave masti. Oni imaju malo zasićenih i mononezasićenih masti.

Imajte na umu da slanutak u konzervi sadrži više natrija od sušene sorte. ½ šalice slanutka sadrži 280 mg natrija! Slanutak obavezno ocijedite i isperite vodom. To smanjuje sadržaj natrija do 40%.

Posljednje ažuriranje 27/12/2020

Komentiraj