Dodatak vitamina C – zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Vitamin C, ili L-askorbinska kiselina, je u vodi topljiv vitamin. To je vrlo popularan dodatak prehrani zbog svojih antioksidativnih svojstava, sigurnosti i niske cijene.

Vitamin C je često dopunjen smanjenjem simptoma prehlade.

Međutim, vitamin C ne može smanjiti frekvenciju prehlada u zdravoj populaciji. Sportaš koji često prolazi intenzivna tjelesna aktivnost može očekivati da će smanjiti rizik od prehlade na pola. Dopunski vitamin C može smanjiti trajanje prehlade za 8-14% u bilo kojoj populaciji, kada se uzima kao dnevna preventivna mjera, ili na početku prehlade. Iako se kaže da je superativanje vitamina C (5-10 g dnevno) učinkovitije, potrebno je daljnja istraživanja kako bi se utvrdila točnost tog zahtjeva.

Vitamin C je sposoban biti i antioksidans i pro-oksidans, ovisno o tome što tijelo treba. Ovaj mehanizam dopušta da služi različitim funkcijama u tijelu.

Vitamin C sekvesteri slobodni radikali u tijelu. Nadopunjuje se antioksidativnim enzimima i često se koristi kao referentni lijek u istraživanju antioksidanata. Vitamin C’S struktura omogućuje djelovanje na neurologiju i depresiju, kao i interakciju s gušteračem i moduliranjem kortizola. Njegove antioksidativne svojstva znače da vitamin C osigurava neuroprotektivne učinke i koristi za protok krvi. Štitinjem testisa iz oksidativnog stresa, vitamin C također može sačuvati razinu testosterona.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj