Dodatak trimetilglicina – zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Trimetilglicin (TMG) je molekula koja je, strukturno, aminokiselina glicina s tri metilne skupine pričvršćene na njega. Poznat je kao 'betaninska' molekula ('betaine' je kategorija molekula), ali zato što je to bila prva prehrambena betaina otkrivena (od cikle) i to je najpopularnija molekula koja se naziva betaninom, pojmovi ‘trimetilglicin’ i ‘betanina’ koriste se naizmjenično.

Glavni mehanizmi betaina su ili njezina upotreba kao metil donator, gdje ili izravno donira metilnu skupinu kako bi se smanjio homocistein u L-metionin (viđen kao kardioprotektiv) ili povećava tjelesne razine S-adenozil metionina (isti) ili aktivni folat Molekule i ta dvoje mogu nastaviti donirati metilne skupine u druge dijelove tijela. Zbog toga, dopuna betaine je u stanju neizravno podržavati metilaciju cijelog tijela i izravno podržava smanjenje homocisteina (koji se pouzdano promatra nakon umjerene do visoke dodatke doze.

Drugi glavni mehanizam je da je betain kao osmoliti, ili molekula koja se sastavlja i iz stanica da utječe na njegov hidratacijski status. Slično kreatinu, povećane intracelularne koncentracije betaine promiču hidrataciju stanica i otpornost na stresore.

Betaina (također poznata kao TMG) je ‘osmolyte’, molekula koja regulira ravnotežu vode u stanicama. Betain može izravno metilat homocistein, koji je kardioprotektivan. Također posredno utječe na folatu i isti metabolizam za potporu metilaciji cijelog tijela.

Kada gledate ljudske dokaze u ovom trenutku u vremenu, čini se da je betain učinkovit i pouzdan za smanjenje koncentracija homocisteina kada se uzimaju dnevno na 3G ili više. Jedna doza betaine smanjuje razine homocisteina, koja ostaje potisnuto sve dok se nastavlja dopuna. Utvrđeno je da betain smanjuje homocistein za 10% kod osoba s normalnim razinama ili za 20-40% kod osoba s povišenim razinama homocisteina.

Poznato je da homocistein povišen kod osoba s kardiovaskularnim zdravstvenim problemima i biomarker kardiovaskularnih komplikacija (tj. Kada je homocistein povišen, predmet je također pri većim rizikom za probleme). Korelacija ne ukazuje na uzročnost, međutim, tako da nije jasno je li homocisteine samo pokazatelj problema (biomarker) ili može zapravo promicati kardiovaskularne disfunkcije. Smatra se da je smanjenje homocisteina zaštitni od srca, ali izravna veza između nadopunjavanja betaina i kardiovaskularne zaštite kod ljudi još nije uspostavljena.

Drugdje, iako su dokazi malo zbunjujući u ovom trenutku (preliminarni dokazi koji pokazuju nevjerojatno obećanje i onu kontroliranu studiju ne mogu ga replicirati, ali više istraživanja koje treba potvrditi) betain može imati ulogu u liječenju masne jetre i povezane fibroze jetre kada se uzimaju u visokim dozama (20g dnevno).

Što se tiče zdravlja, Betain pokazuje najviše obećanje za jetru i kardioprotekciju. U teoriji bi trebao biti visoko zaštićen, ali studije izravno procjenjuju veze između dodataka u betaninu i poboljšanim zdravstvenim biomarkerima još ne postoje.

Konačno, Betaine je preporučeno kao spoj za poboljšanje performansi, iako s vrlo nepouzdanim rezultatima. Kada se uzima na 1.25g dvaput dnevno, betaine je ponekad povezano s povećanom snagom (samo za neuspjeh u drugim slučajevima) i manje povećanje volumena i izdržljivosti vježbanja (malo pouzdaniji od izlaza struje, ali još uvijek nije konsenzus). Ukupna veličina učinka ili koliko betanina koristi subjekt čini se prilično malim, a u ovom trenutku sve studije pronalaženje koristi s dodatkom betaina su povezane s Danisco (Dupont Nutrition) proizvođač betaine.

Korist od TMG na fizičku vježbu, čak i ako se pretpostavlja da je prisutna, može imati malo praktične relevantnosti od:

  • Serumska betaina se povećava na sličan stupanj s 1g betaina kao što je s 1 g

  • Teorija koja najviše odgovara promatranim koristima za fizičke performanse (Osmolyte Akcije koje štite stanicu) je mehanizam ne samo da se može ponavljati s kolinom kao što je već spomenuto, ali je mehanizam djelovanja kreatina; Usamljena studija za procjenu kombinacije nije pronašla aditiv učinak betaine na koristi kreatin

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj