Dodatak spirulini — zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Što je spirulina?

Spirulina je vrsta netoksičnih plavo-zelenih algi (cijanobakterije). Može se odnositi na brojne različite vrste u Artrospira rod, naime platno i maxima. Spirulina se često koristi kao veganski izvor proteina i željeza i bogat je raznim drugim hranjivim tvarima i fitokemikalijama. Vjeruje se nekim da osigura vitamin B12, ali zapravo sadrži sumnjivi pseuodovitamin B12 koji nije bio djelotvoran. Spirulina ima nekoliko značajnih aktivnih komponenti. Glavni sastojak se zove phykocyanobilin, koji čini oko 1% spiruline. Ovaj spoj oponaša tijelo’Smirubinski spoj, kako bi se spriječio enzimski kompleks koji se zove nikotinamid adenin kinotinski fosfat fosfat (Nadph) oksidaze. Inhibicijom Nadph oksidaze, spirulina osigurava moćne antioksidativne i protuupalne učinke.

Što su spiruline?

Dokazi sugerira opći napredak u osnovnim komponentama lipidne ploče: trigliceridi, HDL, LDL, VLDL i ukupni kolesterol. Čini se da smanjuje krvni tlak za malu količinu i može imati značajne učinke na jetrene enzime i cjelokupno zdravlje jetre, iako je potrebno više istraživanja o tome. Čini se da također poboljšava opći antioksidativni status i smanjuje markere oksidativnog stresa, kao i neke upalne markere. Kada ljudi uzimaju spirulinu, imaju tendenciju da izgube malu količinu težine, čak i ako ne pokušavaju, a postoje neki dokazi koji upućuju na to da može pomoći u regulaciji apetita.

Zbog svojih potencijalno snažnih imunomodulatornih svojstava, spirulina može biti korisna za sprječavanje alergijskih reakcija i liječenje astme. Međutim, postoji samo mala količina istraživanja za ove indikacije. Druga moguća prednost je poboljšana atletska izvedba, uz vježbu otpora i izdržljivosti, ali dokazi su još uvijek preliminarni.

Koje su nuspojave i nedostaci spiruline?

Dok je većina proizvoda spirulina sigurna, bilo je izvješća o kontaminaciji s toksičnim mikrocistinama iz drugih bakterija. Preporučljivo je osigurati da su svi proizvodi od spiruline temeljito ispitani na sigurnost prije konzumiranja. Općenito, spirulina je sigurna i nuspojave nisu česte u kliničkim ispitivanjima.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj