Dodatak kalcija — zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Kalcij je jedan od 24 vitamina i minerala potrebnih za dobro zdravlje u ljudskom tijelu. Makromineral je zbog relativno velikih količina potrebnih u prehrani (ponekad i preko jednog grama dnevno), a pretežno se nalazi u mliječnim proizvodima i povrću. Slično mnogim drugim nutrijentima, kalcij slijedi opći savjet „ako je prehrana dovoljna kalcija onda je suplementacija nepotrebna“, a prekomjerni unos kalcija ne potiče veće dobrobiti za zdravlje i može jednostavno potaknuti zatvor.

Glavna prednost kalcija je preventivna, ublažavajući rizik od razvoja osteoporoze tijekom procesa starenja. Osteoporoza se može barem djelomično promatrati kao stanje koje je posljedica dugotrajne insuficijencije kalcija i, iako nije u potpunosti preventivno, održavanje adekvatnog unosa kalcija tijekom života povezano je sa značajno smanjenim rizikom.

Kalcij može doći iz bilo kojeg izvora, bilo da se radi o suplementaciji, hrani ili čak iz derivata hrane poput proteina sirutke. Svaki oblik ima svoje prednosti i nedostatke, poput koraljnog kalcija koji se tehnički bolje apsorbira od kalcijevog karbonata, ali zbog sposobnosti kalcija da se apsorbira u svim točkama crijeva, na pitanje apsorpcije kalcija uvelike utječe prehrana. Prehrana bogata vlaknima koja se mogu fermentirati (obično se nalaze u povrću) i dovoljno bogata masom i vlaknima da usporavaju brzinu kojom hrana prolazi kroz crijeva povećavaju apsorpciju kalcija; jednostavno uzimanje nadomjestaka kalcija uz prehranu s malo vlakana/malicom neće biti tako učinkovito kao konzumiranje kalcija kroz mliječne proizvode ili čak povrće.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj