Dodatak češnjaku — zdravstvene prednosti, doziranje, nuspojave

Češnjak (Allium sativum) je popularno povrće s raznim ljekovitim svojstvima.

Uzimanje ili jedenje češnjaka može imati koristi za kardiovaskularno zdravlje, fizičku i seksualnu vitalnost, spoznaju i otpornost na infekcije. Također ima svojstva protiv starenja.

Sirovi ili odležani češnjak pouzdano smanjuje ukupni kolesterol i lipoproteine niske gustoće (LDL-C), dok povećava lipoproteine visoke gustoće (HDL-C). Češnjak također pruža razna svojstva protiv raka. Dnevna konzumacija češnjaka (10 g ili više) povezana je sa značajno smanjenim rizikom od raka prostate, debelog crijeva i želuca. Također može potaknuti gubitak masti i lučenje adrenalina, iako na manji način. Čini se da češnjak blago i nepouzdano smanjuje razinu triglicerida.

Češnjak’Glavni mehanizam uključuje molekulu zvanu aliin. Kada se češnjak fizički poremeti žvakanjem, rezanjem ili drobljenjem, oslobađa metabolit aliina: alicin. Alicin se pretvara u razne spojeve koji sadrže sumpor topive u mastima i vodi. Zapravo, ovi spojevi su toliko hlapljivi da ispuštaju sumporovodik, koji je dio češnjaka’nepogrešiv miris i okus. Uključujući signalni sustav sumporovodika, češnjak opušta krvne žile i pruža razne zdravstvene dobrobiti. Češnjak također koristi signalni sustav sumporovodika kako bi pokazao svoje učinke protiv raka.

Češnjak se može uzimati u nekoliko oblika: svježi/sirovi češnjak, odležani češnjak, ulje češnjaka i kuhani češnjak. Kuhani češnjak sprječava aliin da stvori svoje metabolite koji sadrže sumpor, a ulje češnjaka, iako učinkovito kao dodatak, ima potencijalno visoku razinu toksičnosti. Sve korisne komponente češnjaka mogu se pronaći u svježem češnjaku, što čini dodatke za stari češnjak i svježi češnjak dva najbolja načina za dopunu češnjaka. Češnjak treba zgnječiti, narezati ili žvakati (prije kuhanja) kako bi se osigurala maksimalna proizvodnja alicina, budući da je alicin odgovoran za mnoge češnjake’s blagotvornim učincima.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj