Ako sagorim 100 kalorija, koliko ću izgubiti masnoće? Koliko će se smanjiti težina na vagi?

Mrzim biti nositelj loših vijesti, ali 100 kalorija neće biti registrirano ni na jednoj ljestvici koja čita desetine. 3500 kalorija jednako je jednom kilogramu masti, čak i ako potrošite 3500 kalorija iznad i iznad svoje bazalne razine metabolizma, možda nećete ni registrirati kilogram mršavljenja (tijelo nije 100% učinkovito).

Vjerujte mi, godinama sam pokušavao naučiti i točno odrediti svoj gubitak kilograma i sastav tijela, a tijekom tog vremena naučio sam nekoliko stvari. Prvo je što divlje napuhujemo koliko vježbanja mislimo da radimo. Pogotovo ako nosite uređaj za praćenje poput Fitbita. Moje pravilo je reći ako Fitbit kaže da sam sagorio 1,000 kalorija, tretiram ga kao 500, možda manje, ovisno o tome što radim. Drugo je činjenica da su ljudi užasni kada je u pitanju iskrenost oko toga koliko jedu. Vjerujte mi, znam da svakodnevno izmišljam brojeve jer je praćenje grama dugotrajno i naporno. Vidim to i kažem "da, to djeluje". Rijetko kada prijavimo previše kalorija, češće onda ne pretjeramo i to ne shvatimo.

Drugi će se čimbenik razlikovati kod različitih ljudi, ali znam da je to problem sa mnom, a to je opterećenje natrijem. Nisam siguran je li to osjetljivost na natrij ili jednostavno ne konzumiram puno natrija, ali ako potaknem natrij, gotovo mogu jamčiti da ću udebljati tri kilograma u jednom danu, samo da bih ih prolio ista tri kilograma u roku od 48 sati. Drugim riječima, svaki obrok pustoši ono što će vaga reći sljedeći dan.

Sve ovo spominjem kako bih rekao da je potreban napor za pomicanje igle i može proći mnogo dana prije nego što primijetite napredak. Također, možda ćete vidjeti napredak u određenom razdoblju, možda čak i značajan napredak, a zatim se zabiti u zid. Protekla godina to mi je odražavala. Izgubio sam pedeset kilograma, zatim udario u zid, a zatim polako gledao kako se petnaest tih kilograma puže natrag, a tijekom posljednja četiri mjeseca doslovno sam mijenjao istih tih sedam kilograma. Dob možda igra ulogu u ovome (ja sam u ranim pedesetim godinama) pa možda nećete doživjeti istu stvar. Samo budite strpljivi, nastavite s tim, pratite što radite, budite spremni učiniti više i biti više na vrhu onoga što radite i budite spremni na činjenicu da će vam težina divljački varirati iz dana u dan. Gledajte prema pomičnom prosjeku, a ne svakodnevnom, jer svakodnevne fluktuacije, ako ih zapravo pratite, mogu vas pomalo izludjeti;).

Posljednje ažuriranje 22/01/2021

Komentiraj