16:8 Povremeni post — Pregled dokaza

Što je 16:8?

Napominjemo, znanstvena zajednica nastoji ograničiti pojam “povremeni post” na dijete koje drastično ograničavaju kalorije 2-4 dana u tjednu (kao što je jesti oko 500 kalorija svaki drugi dan ili ne jesti kalorija dan ili dva u tjednu). Za dnevni post utvrđenog trajanja, termin “vremenski ograničena prehrana” je poželjan. Za dobrobit ove stranice, termini će se koristiti naizmjenično.

Iako je 16:8 prilično blag protokol kada je riječ o vremenski ograničenoj prehrani/povremenom postu, može imati različite učinke ovisno o dobi i spolu, tako da bi rad s dijetetičarom i/ili liječnikom mogao vidjeti kako bi to moglo utjecati na vas. razborit.

Vremenski ograničeno jelo često se opisuje kao omjer sati provedenih u suzdržavanju od hrane i sati u kojima je jelo dopušteno.

16:8 je određeni vremenski ograničeni protokol prehrane u kojem se pojedinci suzdržavaju od bilo kakvog unosa kalorija 16 sati, a zatim slobodno jedu 8 sati. Ostali popularni rasporedi uključuju 18:6, 20:4 i jedan obrok dnevno (OMAD).

Prije su ove vrste rasporeda prehrane spadale u kategoriju “povremeni post”, ali sada se taj izraz općenito odnosi na rasporede prehrane koji uključuju suzdržavanje od ili drastično smanjenje unosa energije dulje od 24 sata. Vremenski ograničena prehrana može uključivati kalorijski deficit[1] smršaviti, ali ne’ne moram.[2]

16:8 je vrsta vremenski ograničene prehrane u kojoj se suzdržavate od jela šesnaest sati, a zatim slobodno jedete preostalih osam. Može se kombinirati s kalorijskim deficitom za mršavljenje, ali ne’ne mora biti.

Koje su prednosti 16:8?

Praćenje 16:8 vremenski ograničenog protokola prehrane čini se izvodljivim alatom za smanjenje tjelesne težine i tjelesne masti, sa i bez ograničenja kalorija. Neka istraživanja su otkrila da 16:8 može preferencijalno smanjiti masnu masu, a štedi mišiće, ali još su potrebna daljnja istraživanja kako bi se to potvrdilo.[3] U najgorem slučaju, ovaj ograničeni dokaz sugerira da ovaj protokol može biti jednako učinkovit kao standardna dijeta i potencijalno psihološki lakši za neke ljude.

16:8 vremenski ograničena prehrana može biti psihološki lakša od drugih vrsta ograničenja u prehrani. Možda ima neke jedinstvene metaboličke prednosti, ali ti nalazi nisu’t kao jasno.

Sigurno je 16:8? Postoje li nuspojave?

Duga razdoblja bez hrane mogu biti izazovna za neke, što može otežati pridržavanje, a neke studije su izvijestile o određenom stupnju mučnine, vrtoglavice i gladi.[4] Ima arena’nema mnogo sigurnosnih studija, ali u jednom malom ispitivanju autori nisu’t utvrditi da 16:8 uzrokuje negativne utjecaje na sliku o tijelu, nekontrolirano jedenje ili simptome poremećaja prehrane.[5]

Rečeno, post limenka biti kontraindiciran kod nekih bolesti kao što su dijabetes tipa 1, trudnoća i već postojeći poremećaji hranjenja. Za osobe s ovim ili sličnim stanjima, razgovor s dobro informiranim liječnikom je opravdan.

Iako u ovim studijama nisu zabilježene značajne nuspojave, neke osobe s zdravstvenim problemima možda žele biti opreznije.

Posljednje ažuriranje 08/12/2021

Komentiraj